Підпишіться зараз

* Дізнавайся першим про останні новини!

Популярні новини
Використовуючи наш веб-сайт, ви погоджуєтесь на використання  файлів cookie.
VR та AR

Огляд VR-шолома Oculus Quest: гарнітура, яка занурює в простори віртуальної реальності 

Цей VR-шолом більш зручний, але він все одно залишається пристроєм першого покоління

7.5
Балів

Переваги

  • Окуляри забезпечують повноцінний 6-осьовий трекінг
  • Зручний, невимушений дизайн
  • Підтримує деякі з найкращих VR-ігор
  • Не потребує додаткового обладнання

Недоліки

  • Менш потужна, ніж провідні гарнітури
  • Іноді створює дискомфорт під час використання
  • Зображення на екрані все ще залишається зернистим
  • Коштує дорожче, ніж консолі без VR

Остаточний вердикт

Як власник гарнітури Oculus Rift, можу сказати, що Quest виправдав мої надії. Мій п'ятирічний досвід в комп'ютерних іграх не пройшов даремно. Я багато граю в Beat Sabre і мені б хотілося користуватися такою автономною, бездротовою і мультифункціональною гарнітурою Rift, щоб не доводилося вибирати між дизайном та розмаїттям ігор.

Згідно з інформацією, отриманою в Google, термін VR виник як мінімум в 1994 році, коли він був використаний в розробці Nintendo Power Glove та Sega 3D. З тих пір декілька систем вийшли на передній план, в тому числі новаторський Oculus Rift, який викликав хвилю ентузіазму щодо віртуальної реальності в 2012 році. У 2019-му році VR-системи користується величезною популярністю серед населення.

Ця інформація необхідна для створенння повноцінного огляду Oculus Quest, ще однією гарнітури, яка повинна стати об’єктом глобальної популярності в області VR технологій. 21 травня материнська компанія Oculus (Facebook) випустила пристрій Quest вартістю 399 $ разом з оновленою моделлю Oculus Rift. Тестуючи його протягом тижня, я переконався, що у Quest є що запропонувати користувачам. Цілком можливо, що цей пристрій зможе стати кращою гарнітурою віртуальної реальності на ринку. Але цьому все ще перешкоджають велика кількість фундаментальних недоліків, які ми спостерігали протягом багатьох років. Втім, зручність та мінімалістичний дизайн це, все ж таки, доволі вагомі переваги.

Quest – це четверта віртуальна гарнітура від Oculus. Як і у минулорічній версії Oculus Go, робота пристрою забезпечується ресурсами вбудованих компонентів. Це означає, що він не підключається до телефону або ПК. Oculus Go можна використовувати для стаціонарного перегляду телеканалів або фільмів, а Quest – це виключно ігровий пристрій. Гарнітура включає в себе два контролера замість одного джойстика з дистанційним управлінням та укомплектована чотирма ширококутними камерами стеження, які дозволяють користувачам ходити по великим ділянкам простору. Вона також підтримує деякі з найпопулярніших Rift ігор, в тому числі динамічну гру Beat Sabre, гру, яка імітує сходження на гору – The Climb, а також «шутер» – Robo Recall.

OCULUS QUEST

Оцінка – 7,5

Ціна – 399 $

Oculus Quest зберігає мінімалістичну естетику оригінальної моделі Rift на відміну від нової моделі Rift S. Поверхня даної гарнітури покрита чорною тканиною. Три ремінці фіксують її на голові. Втім, збільшена маса пристрою створює певний дискомфорт. Також, присутній фокусний слайдер для фокусування між об’єктивами. У моделі Rift S немає такого слайдера, і це рішення не сподобалося багатьом фанатам лінійки, в тому числі і засновнику Oculus Палмеру Лакі. В певному сенсі система здається більш витонченою, з тих пір як навушники Rift були замінені невидимими багатосмуговими гучномовцями. Проте, вони звучать настільки гучно, що ви однозначно захочете підключити до пристрою навушники.

Гарнітура Quest оснащена мобільним чіпом Qualcomm Snapdragon 835 2017 року на 64 ГБ або 128 ГБ пам’яті. Пристрій забезпечує такі функції, як регулятор гучності, кнопка живлення і порт зарядки USB-C. Є батарея, яка автономно працює приблизно дві-три години. Особисто я використовував гарнітуру трохи більше двох годин. Версія Quest з опуклою лицьовою панеллю помітно важче, ніж Rift. Вона також бездротова, отже, вам не потрібен ігровий комп’ютер для її використання. Ці поліпшення забезпечують комфорт використання та велику популярність пристрою.

Ніяких проводів, все в одному пристрої

Навіть маючи декілька років досвіду використання гарнітур віртуальної реальності, я все одно іноді спотикаюся об кабелі або незграбно в них заплутуюся. Oculus Rift – це гарнітура для ПК. Мій стаціонарний комп’ютер знаходився в доволі незручному місці, тому використання пристрою приносило суттєвий дискомфорт. Quest вирішує обидві ці проблеми без особливих зусиль. У мене вже був невдалий досвід використання оптичної системи 6-осьового трекінгу, реалізованої в інших гарнітурах за принципом inside-out. Однак, нова система Oculus Insight дійсно працює. Камера використовує чотири ультра ширококутних сенсора.

Ці камери також можуть передавати на екран зернисте монохромне відео. HTC Vive та інші гарнітури вже пропонують цю функцію в якості додаткового засобу для комфорту, оскільки вона дозволяє користувачам бачити реальний світ, не знімаючи гарнітури. З її використанням також легко скласти карту ігрового простору. В той час як калібрування віртуальної реальності зазвичай вимагає обходу кімнати, щоб датчики могли простежити її межі, гарнітура Quest дозволяє зробити це намалювавши віртуальні кордони на підлозі.

Теоретично, Quest може запам’ятати до п’яти карт різних просторів та автоматично перемикатися між ними. Отже, ви зможете переміщатися між кімнатами не перемикаючи набори налаштувань кожного разу. Під час тестування ця функція працювала не послідовно, відбувалися маленькі стрибки швидкості, тому що повторне малювання ліній займає всього декілька секунд. На даному етапі розробки максимальний ігровий простір гарнітури Quest становить 7,5 метрів.

Oculus оснастили Quest та Rift S майже ідентичними контролерами, дизайн яких дещо схожий на Oculus Touch 2016 року. Переміщення контролерів здаються настільки ж точними, як і у гарнітури. В мене не було проблем з витягуванням рук в стор та вгору. Я ненадовго втратив трекінг, коли вперше грав в Beat Sabre, супер швидку гру, в якій потрібно махати руками під дивним кутом. Втім, я багато разів грав в неї годинами, і цього більше не повторювалося. Періодично у мене виникали проблеми в боксерській грі Creed, в якій при блокуванні ударів контролери практично торкалися гарнітури.

У мене виникла ще одна досить дивна проблема. Одного разу, коли я з необережності вдарив сенсорні контролери один об одного, вони переставали працювати. А коли вони вдарялися об меблі, кожного разу доводилося їх перезавантажувати, витягуючи батарейки типу АА. Компанія Oculus стверджує, що вони знають про цю проблему, і вона через деякий час повинна бути усунена.

Зустрічайте нові контролери, які практично ідентичні старим

Дизайн нових сенсорних контролерів відрізняється від їх попередників. Кругові рамки, які відстежують датчики Oculus Quest та технологія Insight були переміщені знизу до верхної частини. Ключові елементи управління не змінилися: на кожному контролері розташовані дві однакові кнопки, подвійні тригери і аналоговий джойстик. Аналоговий джойстик тепер знаходиться у верхній частині, а лицьова панель контролера стала трохи вужче, оскільки в Oculus відсутня ємнісна сенсорна панель, яка визначає положення великого пальця користувача. Якщо ви тримаєте великий палець на його кнопках, відбувається ідентична дія. Проте, я нечасто використовував цю функцію в іграх, таких як Dance Central, оскільки переживав, що випадково натисну якусь із кнопок в процесі гри.

Давні шанувальники Rift вважають цю функцію недоліком, але Quest націлений на залучення нових користувачів, які напевно цього взагалі не помітять. Генеральний директор Facebook Марк Цукерберг представив Quest в якості кроку на шляху до мільярда людей, занурених у ​​віртуальну реальность. Технічний директор Oculus Джон Кармак порівняв його з Nintendo Switch – пристроєм, який за продуктивністю поступається великим консолям (таким як Sony PlayStation 4), але користується успіхом завдяки зручності у використанні та відносно невисокій вартості.

Я не думаю, що Quest користується популярністю серед фанатів ігор для Nintendo Switch. Oculus Quest – це найпростіша у використанні VR-гарнітура вартістю 399 $. Пристрій важить занадто багато, в результаті чого, після декількох сеансів гри у мене почала пульсувати лобова частина голови. Екран Quest має більш високу роздільну здатність, ніж у оригінального пристрою Rift (1600 x 1440 пікселів), а також використовує покращені лінзи. Однак, на жаль, зображення на екрані все ще зернисте.

У першого покоління VR-пристрої як і раніше є ряд недоліків

Системи VR нібито огороджують нас від всього, що відбувається навколо нас, включаючи інших людей, які присутні у кімнаті. Це може бути корисним, коли ви хочете провести час на самоті. Однак, якщо ви хочете паралельно спілкуватися з оточуючими, цей пристрій явно не для вас. Oculus намагаються це виправити, дозволяючи Quest передавати потокове відео на телефон, Chromecast або телевізійну приставку Nvidia Shield.

Це проблема, разом із бар’єром в спілкуванні з людьми залишається актуальною для Quest. Деякі гарнітури VR користувалися відносним успіхом. Наприклад, Sony продали 4,2 мільйона пристроїв PlayStation VR починаючи з листопада 2016 року. Втім, ключове слово тут «відносним». В той час як Nintendo розпродали близько 32 мільйонів консолей Switch за більш короткий проміжок часу. Крім того, Sony вже широко представлені в ігровому світі та мають можливість зв’язати PSVR із флагманської консоллю, чого не можуть зробити Oculus.

На жаль, Quest неможна назвати топовою гарнітурою. Вона відрізняється від Rift в основному зручністю використання. З її допомогою можна грати в Rift ігри зі спрощеною графікою. Також, ця гарнітура підтримує деякі потужні ігри, такі як The Climband Robo Recall, хоча я не зміг особисто їх протестувати. Quest підтримує лише близько 50 ігор з каталогу Rift. В новій гарнітурі Oculus будуть недоступними гарячі прийдешні новинки від Rift, включаючи рольову гру з відкритим світом – Stormland.

Ринок віртуальних ігор в цілому не дуже великий, тому ці прогалини в розробці знижують рейтинг популярності Quest. Якщо популярність віртуальних ігор виросте до масштабів типової високобюджетної консольної гри, неясно, чи зможе мобільне обладнання Quest відповідати виклику часу. Якщо у вас є зайві 400 $, а також терпимість до легкого фізичного і соціального дискомфорту, будьте впевнені, що ви не помилилися з вибором VR-гарнітури. В іншому випадку ви можете почекати падіння цін або виходу нових інноваційних пристроїв. Також, ви можете вибрати Rift або PlayStation VR, якщо ви зацікавлені в ексклюзивних іграх. Компанія Oculus стверджує, що Quest та Rift S завершують перше покоління VR. Отож, ми можемо лише припускати, що запропонує нам друге покоління.

Як власник гарнітури Oculus Rift, можу сказати, що Quest виправдав мої надії. Мій п’ятирічний досвід в комп’ютерних іграх не пройшов даремно. Я багато граю в Beat Sabre, отже, мені б хотілося користуватися такою автономною, бездротовою і мультифункціональною гарнітурою Rift, щоб не доводилося вибирати між дизайном та розмаїттям ігор.

Схожі публікації

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.