Огляд 

Огляд складаного електровелосипеда FIIDO D11: 999 $ – цілком справедлива вартість.

Ви отримаєте саме те, за що заплатите свої кровні

Далеко не всі можуть дозволити собі придбати електричний велосипед преміум-класу, ціни на які зазвичай стартують з відмітки 2000 $. А як щодо того, що сплативши половину цієї суми, ви отримаєте цілком гідний електробайк? Він відмінно підходить для тривалих міських поїздок і досить компактний для того, щоб без зайвих зусиль помістити його в багажник автомобіля, перевезти в інше місто на поїзді або підняти в ліфті на п’ятий поверх. Все це ви отримуєте, купуючи складаний електричний велосипед від китайського бренду Fiido. Цей бренд нещодавно почав активно продавати свою продукцію на ринках Європи і Північної Америки.

Модель Fiido D11 відповідає всім існуючим вимогам. Доступна вартість – 999,99 $. Заявлений запас ходу – до 100 км. Цей велосипед легко складається і без проблем поміщається в компактну упаковку для транспортування. Важлива властивість для велосипедів.

Але чи достатньо він якісний?

FIIDO D11

Оцінка — 7

Ціна — 999$

Переваги:

  • Відмінне співвідношення ціни та якості
  • Дросельна заслінка з круїз-контролем
  • Пристойний запас ходу завдяки акумулятору великої місткості
  • Компактний та легко складається

Недоліки:

  • Якість збірки і обслуговування викликають сумніви
  • Акумулятор небезпечний для велосипедистів невисокого зросту
  • Акумулятор-сидіння легко вкрасти
  • Слабкий мотор навіть за європейськими мірками

До виходу моделі D11 велосипеди бренду Fiido було важко придбати за межами КНР. Однак, з недавнього часу ця китайська компанія налагодила систему міжнародної доставки, тому тепер зарубіжним покупцям не потрібно платити імпортні мита, що дозволяє скинути кілька сотень доларів з вартості електровелосипедів Fiido. Це також повинно допомогти швидше отримувати запчастини покупцям з Європи та Північної Америки, в разі, якщо їм буде потрібно обслуговування велосипедів.

Розпакування електровелосипеда, який раніше можна було побачити тільки на сторінках Indiegogo, створило хвилюючий настрій. Знайомство з брендом Fiido почалося з позитивної нотки: коли я забирав його, я був приємно здивований тим, наскільки компактною виявилася коробка, в яку був упакований байк. Він здавався мені крихітним, особливо в порівнянні з повнорозмірними електровелосипедами. Розкривши коробку, я побачив, що вона була безладно набита пакувальної піною і іншими екологічно шкідливими матеріалами. Це відразу ж відповідним чином вплинуло на мої і без того стримані очікування.

Враження від розпакування, безумовно, виявилися набагато гіршими за ту планку, яку встановив бренд VanMoof … Так, але D11 і коштує вдвічі дешевше.

Позбувшись від полістиролу та дюжини (або близько того) стяжок, я відразу ж був спантеличений питанням, як підняти винос керма. Надані інструкції по збірці на англійській мові були мізерними, а їх послідовне виконання взагалі призвело б до пошкодження гальмівного троса. На щастя, я звернув увагу на те, що кермо оберталося в дорозі (або при упаковці), в результаті чого натяглася гальмівна магістраль. При приведенні його у вихідне положення за допомогою засувки, волосінь провисає, і цього достатньо для того, щоб плавно підняти кермо на потрібну висоту. Далі я прикріпив педалі і все підтягнув. Потім зарядив акумулятор.

Важлива особливість моделі D11 – це гігантський підсідельний штир, всередині якого розташований досить потужний, як для такого мініатюрного велосипеда акумулятор на 418 Втг (36 В, 11,6 А) з 20-дюймовими колесами. Акумулятор заряджається з нуля до повного заряду за сім годин. Електробайк Cowboy 3, який коштує в два рази дорожче, оснащений менш потужним акумулятором на 360 Втг, який повністю заряджається всього за 3,5 години. Різниця в швидкості, ймовірно, пояснюється тим, що в «Ковбої» використовуються більш продуктивні літій-іонні акумуляторні батареї 21700, які здатні вмістити більше енергії в більш стислому просторі, але при цьому їх вони й коштують дорожче.

Через подовжену батарею підсідельний штир виявився дуже довгим. Завдяки цьому, їздити D11 повинно бути комфортно водіям з будь яким зростом. Але на практиці все не так. Сама батарея має пронумеровані градації для того, щоб була можливість встановлювати її кожен раз на необхідну глибину. Якщо використовувати граничні допустимі позначки вставки, то велосипедом Fiido D11 буде комфортно керувати тільки високим велосипедистам. Проте цю важливу особливість компанія-виробник замовчує. Мій зріст 183 см, і коли сидіння знаходиться в найнижчому положенні, я ледь торкаюся землі пальцями ніг. На мою думку (я можу помилятися!), воно може спокійно опуститься ще на 4 сантиметри, перш ніж батарея буде виштовхнута із захисною рами. Це створює потенційну небезпеку отримання пошкоджень. На цій глибині я тестував підсідельний штир, оскільки вона ідеально підходить для мого зросту. Іншими словами, модель D11 не підходить для людей, зріст яких нижче 180см. Fiido не вказують мінімальну і максимальну висоту сидіння для моделі D11, вони дають лише розпливчастий діапазон «висоти сидіння» від 80 до 110 см. Як би там не було, я піднімаю своє сидіння на висоту 98 см від землі.

Особливості конструкції акумулятора-сидіння дозволяють велосипеду D11 легко і компактно складатися, оскільки його можна проштовхувати через раму майже до землі, тобто, воно не буде стирчати як флагштоку. Переносячи інші, більш дорогі складані велосипеди ви будете змушені нести акумулятор окремо в складеному вигляді або виконати кілька додаткових дій для зміни положення і закріплення підсідельного штиря з метою досягнення мінімальних габаритів при транспортуванні.

Заблокувати акумулятор-сидіння у вас не вийде навіть за допомогою зовнішнього велосипедного замка. Це означає, що вам потрібно або брати його з собою, йдучи в магазин або кафе, або існує ризик того, що хтось відкриє засувку і вкраде акумулятор. А вам доведеться йти додому пішки.

Після того, як ви встановите акумулятор, також доведеться підключити невеликий кабель до акумулятора у верхній частині штиря, трохи нижче кнопки живлення та вбудованого заднього ліхтаря. Все, тепер електробайк готовий до експлуатації.

У зібраному вигляді велосипед D11 синього кольору справляє непогане враження. Звичайно ж, його дизайн не настільки крутий і культовий, як Brompton Electric вартістю 3499 $, але механізм складання продуманий в ньому набагато краще. Можливо, він не такий елегантний і інноваційний, як, наприклад байки GoCycle. Разом з тим, різниця у вартості настільки велика, що ви зможете придбати 5 велосипедів Fiido D11 за ціною одного GoCycle GXi.

Цей байк включається легким натисканням. Однак, для того, щоб двигун потужністю 250 Вт почав допомагати вам крутити педалі, слід натиснути і утримувати декілька секунд верхню ліву кнопку на дисплеї.

Варто сказати, що моя перша поїздка на новому електровелосипеді мене порадувала. В русі він поводився навіть краще, ніж я очікував. Так, швидкість D11 обмежена 25 км / год (16 миль в годину), але це зрозуміло, оскільки цей електробайк призначений в першу чергу для жителів європейських міст. Обмеження швидкості в новій моделі не можна обійти навіть за допомогою чіт-коду, на відміну, наприклад, від Fiido D4. Виробник, очевидно, намагається уникнути проблем із контролюючими органами різних країн під час запуску свого першого велосипеда міжнародного зразка.

В D11 присутні три режими допомоги, а також дросельна заслінка, при використанні якої взагалі не потрібно крутити педалі. Зізнаюся, що режим допомоги №3 (максимальний) – це моє улюблене налаштування, оскільки цей режим повністю відповідає агресивному стилю їзди. Мотор шумить, але не дуже гучно. Я багато разів чув і більш гучний рев в інших моделях. Подача потужності іноді здається злегка рваною, навіть на нижніх режимах допомоги. Це відбувається тому, що в моделі D11 використовується датчик частоти обертання педалей замість більш дорогого датчика крутного моменту, який згладжує подачу потужності. 7-ступінчаста коробка передач Shimano перемикається плавно, що дозволяє швидко стартувати на пішохідних переходах і розвивати швидкість понад 25 км / год майже як квадроцикл.

При утримування дросельної заслінки через певний час активується режим «круїз-контроль». Однак, це відбувається після того, як буде досягнута максимальна швидкість руху при включеному моторі. Після цього можна відпустити кнопку і насолоджуватися комфортною їздою. Коли ви втомлюєтеся і уповільнюєте швидкість, мотор включається автоматично. Це дуже корисна функція.

На жаль, двигун моделі D11 досить слабкий навіть у порівнянні з аналогами потужністю 250 Вт, дуже популярними в Європі. Він впевнено поводиться на рівних поверхнях, але мініатюрному двигуну Xiongda дуже непросто впоратися навіть з невеликими горбками і помірним зустрічним вітром. Крім того, в моєму тестовому зразку мотор відключається на швидкості 24 км / год, якщо судити по інформації на дисплеї. Це нижче ніж заявлений ліміт – 25 км / ч. Але насправді швидкість при автоматичному відключенні виявилася ще меншою. Розумний наручний годинник Garmin показав 22 км / ч. Я схильний більше довіряти даним, отриманим з пристроїв Garmin. Проте, двигун забезпечує достатній крутний момент для того, щоб змусити моє тіло вагою 82 кг розвинути максимальну швидкість на рівній поверхні приблизно за 12-15 секунд, використовуючи тільки дросель.

Ось ще декілька моментів, на які я хотів би звернути вашу увагу:

  • Тестуючи електробайк на дальність ходу, я проїхав в «ледачому» режимі 49 км в основному по рівних міським велосипедним доріжкам. 90 % загального часу поїздки я їхав з використанням дросельної заслінки і 10 % – крутячи педалі. Виробник заявляє про запас ходу від 40 до 50 км в режимі тільки з електроприводом (дросельна заслінка) і від 80 до 100 км в режимах допомоги. Випробування показало, що це, в принципі, відповідає істині.
  • Задній ліхтар, вбудований в підсідельний штир, також служить в якості стоп-сигналу, який спочатку загоряється, а після цього блимає при натисканні на гальмівний супорт.
  • Фари, механічні дискові гальма, електричний звуковий сигнал і підніжка входять в стандартну комплектацію, а ось бризковики – не входять. Ці крила додадуть до загальної вартості електробайка ще 29,99 $ / 25,79 €.
  • Рульове управління маневрене, без зайвих ривків.
  • Винос керма не подовжується, що робить посадку спортивною, особливо якщо ви маєте високий зріст.
  • Ручки жорсткі. Тримаючись за них ви відчуваєте нерівності дороги своїми руками.
  • Комфортне сидіння відмінно підходить для коротких і нечастих тривалих поїздок.
  • Вночі видимість дисплея відмінна, а ось вдень, навіть в похмуру погоду він швидко стає бляклим. Але під час поїздок не рекомендується занадто часто відволікатися на «бортовий комп’ютер».

Отже, купуючи електричний велосипед Fiido D11, ви отримуєте гідний набір функцій за помірну вартість. Разом з цим, ви відмовляєтеся від багатьох «примочок», які доступні власникам елітних байків:

  • Модель D11 важить 18,5 кг, що дуже від того, що можна назвати «надлегким байком». Ви ж не будете їздити на ньому без акумулятора і сидіння, чи не так? Для порівняння, повнорозмірний Gogoro Eeyo 1S вартістю 4599 $ важить всього 11,9 кг, в той час як вага складного електричного велосипеда Brompton Electric з акумулятором і сумкою становить 16,9 кг.
  • В конструкції D11 відсутні такі функції, як складані педалі або механізми блокування, які щільно утримують кермо і раму, що робить велосипед досить громіздким при використанні з візком, а також при перенесенні в складеному вигляді.
  • Дизайн дорогих аналогів раціонально продуманий, в ньому все кабелі проходять через рами. В моделі D11 присутня безліч оголених кабелів, які виглядають неохайно і можуть зачепитися за все, що завгодно.
  • Електробайк D11 має 7-ступінчастий перемикач передач Shimano, в той час як елітні моделі часто оснащені автоматичними трансмісіями і моторами з внутрішнім редуктором.
  • Ланцюг та перемикач в D11 відкриті, що вимагає більш інтенсивного догляду і обслуговування, ніж звичайні ремінні передачі, які використовуються в більш дорогих моделях.
  • В електричних велосипедах преміум-класу присутня система захисту від угону у вигляді вбудованих замків або GPS / GSM сервісів для відстежування місцезнаходження і подальшого повернення вкраденого байка законному власнику. Тим не менш, ви можете заносити на ніч Fiido D11 в свій будинок або офіс.
  • Все, від упаковки D11 до товстих зварних швів, покришок і використовуваних акумуляторних елементів, поступається елітній якості збірки, що властива байкам вартістю вище 2000 $.
  • Для кращих електровелосипедів розроблені індивідуальні програми, які відстежують історію поїздок, допомагають виробнику у віддаленому режимі контролювати стан велосипеда, а його власнику дозволяють гнучко налаштовувати параметри їзди. Компанія Fiido не пропонує ніяких додатків.
  • Електробайки преміум-класу забезпечують кращу післяпродажну підтримку. Наприклад, усунення неполадок в програмному забезпеченні по бездротовій мережі або домовленості з власними або сторонніми організаціями, які будуть обслуговувати або ремонтувати велосипед прямо в місці його поломки. Власникам «Ковбоїв» навіть пропонується безкоштовний сервіс для виявлення поломок.

Модель D11 коштує всього 999,99 $. Це дешевий варіант електровелосипеда «на кожен день». Однак, за довговічність доводиться платити чималі гроші. На жаль, в цьому аспекті у мене є певні побоювання. Всього через два тижні після отримання тестового байка у мене виникла проблема із сидінням: всякий раз, коли я наїжджаю на купину, сидіння різко і нахиляється вгору, що створює серйозний дискомфорт. Це відбувається незважаючи на те, що я завжди затягую його настільки туго, наскільки дозволяють сили. А оскільки сидіння вбудовано в акумулятор, кріплення не входить в стандартну комплектацію велосипеда. В іншому випадку, я міг би купити його в будь-якому велосипедному магазині. Крім того, характерний металевий звук свідчить про зайве терті в області заднього колеса. Здається, це не пов’язано з центруванням дискових гальм, тому я припускаю, що ця проблема викликана опором, яке створює двигун задньої маточини. Я чую цей звук, коли штовхаю свій байк. Також періодично при їзді чути пронизливий писк.

Я написав в службу підтримки Fiido, щоб повідомити про проблеми, однак, мої повідомлення повернулися назад з вказівкою на те, що такі адреси електронної пошти більше не існують. Той самий результат був при спробі зв’язатися із співробітниками Fiido.co.cn, тими, які погодилися відправити мені один електробайк для тестування. На час публікації даного огляду, я як і раніше не можу вийти на зв’язок з ким-небудь із співробітників компанії-виробника. В останній раз вони відповіли чотири дні тому.

Оскільки бренд Fiido є новачком на міжнародному ринку, гарантійне обслуговування двигуна, контролера і електроніки, а також отримання запасних частин для велосипеда, ймовірно, буде серйозною проблемою навіть через деякий час. Пандемія ще більше ускладнює ситуацію, оскільки високий попит на універсальні запчастини, що використовуються в електричних велосипедах, викликає їх дефіцит, а кур’єрські служби перевантажені замовленнями. Мені довелося навчився обслуговувати тестовий байк D11 самостійно. Проте, якби я заплатив 1000 $ і потребував ремонту свого велосипеда вже через два тижні після його покупки, я б не відчував себе так спокійно.

На перший погляд, Fiido D11 – це відмінний компактний складаний електровелосипед з привабливою ціною 859,99 € / 999,99 $. Але, як часто буває в житті, ви отримуєте саме те, за що платите гроші.

Так же могут быть интересны

Комментарии

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.