Підпишіться зараз

* Дізнавайся першим про останні новини!

Популярні новини
Використовуючи наш веб-сайт, ви погоджуєтесь на використання  файлів cookie.
Як це зроблено?

Система LYNK & CO змусить переосмислити концепцію володіння автомобілем 

Скоротіть витрати на обслуговування індивідуального транспортного засобу за допомогою каршерінга

«Це не просто автомобіль, це щось більше», – заявляють Lynk & Co, компанія, спільно заснована Volvo і Geely, презентуючи модель PHEV 01. Це компактний гібридний автомобіль-позашляховик, розроблений для взаємовигідного каршерінга. Чим частіше ви надаєте свій цифровий ключ іншим користувачам системи, тим менші ваші щомісячні витрати на обслуговування автомобіля. Існує навіть можливість отримання додаткового прибутку

Даний проект – сміливий та амбітний експеримент, покликаний зруйнувати сформовану протягом десятиліть систему поглядів власників автомобілів.

Коротко про головне

Компанія Lynk & Co вперше оголосила про свій амбітний проект, пов’язаний із каршерінгом, п’ять років тому у шведському місті Гетеборг, де розташована її штаб-квартира. Його ідея базується на результатах численних досліджень, згідно з якими 96% часу автомобілі простоюють даремно. Це цінний актив, який може приносить людям постійний пасивний дохід. Цілий тиждень я із натхненням тестував модель PHEV 01, оснащений заводським програмним забезпеченням для спільного використання.

Через ряд причин я обрав для тестування розробки Lynk & Co своє рідне місто Амстердам. Головна з них – популярність каршерінга серед місцевого населення. Моя сім’я, наприклад, ніколи не володіла автомобілем, так само як і більшість моїх друзів. Всі ми звикли використовувати великі служби каршерінга, такі як Greenwheels, Mywheels та Share Now. У деяких випадках ми вдаємося до послуг дрібних платформ для приватного каршерінга. Наприклад, Snappcar. Як би ми не любили електричні велосипеди, автомобіль часто є більш зручним варіантом.

За результатами тестування представленого електромобіля я став більш оптимістично дивитися на шанси проекту Lynk & Co стати успішним. Причому, мова йде не тільки про фінансову складову, але й про соціальну. Ця ідея здатна переконати більшість населення в тому, що традиційні погляди на володіння особистим транспортним засобом безнадійно застаріли (особливо в густонаселених містах). Мій оптимізм базується на трьох аспектах: залучення великої кількості учасників на ранньому етапі, запас ходу позашляховика PHEV 01 на декілька сотень кілометрів, а також позитивні враження від тестування бета-версії служби каршерінга.

Багатообіцяючий старт

Присутня можливість придбати електромобіль Lynk & Co 01 за 39 000 євро. Разом з тим, більшість обивателів бажають за краще оформити членство в проекті, яке обходиться в 500 євро у місяць. Це приблизно стільки ж, скільки вам доведеться платити щомісяця при 4-річній оренді автомобіля Volvo XC40, що пропонує аналогічні технічні характеристики. При цьому, ви можете розірвати договір оренди із Lynk & Co у будь-який час. Крім того, доступна можливість розділити суму щомісячної плати з членами сім’ї, друзями або сусідами. Платформа каршерінга Lynk & Co дозволить зробити це без зайвих зусиль (докладніше про це нижче).

Членський пакет включає 1250 км пробігу на місяць. При цьому, кожен додатковий кілометр буде коштувати 0,15 євро. Радує те, що невикористані кілометри переносяться на наступний місяць. Щомісячний внесок 500 євро включає в себе страховку, гарантійний ремонт, технічну допомогу в дорозі та технічне обслуговування дилерською мережею Volvo. Завдяки тому, що модель PHEV 01 передбачає використання цифрового ключа, представники сервісного центру Volvo можуть забрати ваш автомобіль на ремонт, поки ви займаєтеся своїми справами. Якщо технічного обслуговування вимагає більше одного дня, ви отримуєте інший електромобіль у тимчасове користування. Щомісячний членський пакет не покриває витрати на пост-гарантійний ремонт, паливо, банківські комісії, а також витрати, пов’язані з паркуванням.

Базова концепція

Сесілія Хедлунд, менеджер Lynk & Co зі зв’язків з громадськістю, повідомила, що лише близько 10% клієнтів відразу купують автомобіль. Всі інші учасники оформляють членство на умовах щомісячного платежу. На сьогоднішній день компанії вдалося залучити майже вдвічі більше учасників, ніж було заплановано на весь 2021 рік. За словами Хедлунд, на даний момент в проекті зареєструвалися 16000 учасників, більшість з яких проживають в Швеції, Нідерландах, Італії, Німеччини та Бельгії. Цей показник вселяє оптимізм, оскільки фінансовий успіх Lynk & Co базується на масовому продажі членських пакетів, а не на показниках продажів безпосередньо самого автомобіля. Зараз компанія активно нарощує поставки. На даний момент в продаж надійшли понад 300 автомобілів.

Lynk & Co продають електромобіль 01 (без програмного забезпечення для каршерінга) в Китаї з початку 2017 року. Зазначу, що протестована мною модель PHEV 01, повністю адаптована для використання в Європі, як всередині, так і зовні. Опція каршерінга стала доступною завдяки впровадженню сервісу Ericsson Connected Vehicle Cloud.

Гібридний автомобіль

Я не є завзятим автолюбителем, але послугою каршерінга регулярно користуюся з 2014 року. Автомобіль PHEV 01 за багатьма показниками перевершує моделі, доступні в автопарку служб каршерінга мого міста. Зізнаюся, мені дуже хотілося б, щоб цей автомобіль був повністю електричним. Служби каршерінга в основному надають клієнтам нудні базові моделі, такі як VW Up! або Citroën C1. Крім того, кузов від верху до низу покритий дратівливою рекламою. Кузов моделі 01 відрізняється стильним мінімалстічним дизайном та не містить реклами. Крім того, доступні два варіанти забарвлення кузова: синій і чорний.

Як і будь-яка інша модель бренду Volvo, PHEV 01 оснащений найсучаснішими функціями безпеки: адаптивний круїз-контроль, екстрене гальмування і попередження про можливість лобового зіткнення, автоматичні світлодіодні світильники, датчики дощу, контроль пильності водія, виявлення сліпих зон, камера для резервного копіювання, охоронна сигналізація та багато інших. На щастя, датчики на передній, задній і бічних сторонах цього гібридного позашляховика дозволяють використовувати функцію напівавтономної парковки. Ця функція дуже корисна в густонаселених європейських містах, де має місце дефіцит простору для паркування.

Крім того, в представленій моделі також реалізовані такі зручні опції, як водійське сидіння з електроприводом та попередні налаштування пам’яті, великий панорамний люк, задні двері з електроприводом, підігрів сидінь, автоматичний кондиціонер із зонним управлінням, потужна звукова система Infinity з десятьма динаміками, а також вбудований голосовий помічник на ім’я Frank.

Модель 01 оснащена двома широкоформатними дисплеями. На центральній консолі розташований сенсорний екран з діагоналлю 12,7 дюйма. Він підтримує служби Apple CarPlay і Android Auto. Вбудована функція покрокової навігації розробки Here Technologies на 12,3-дюймовій панелі приладів за моїми відчуттями працює краще,  за Google та Apple Maps.

Додаткові функції

Між водійським і переднім пасажирським сидіннями встановлена ​​підставка для бездротової зарядки. Крім того, всі зовнішні пристрої можуть бути підключені до одного з чотирьох роз’ємів USB (два спереду та два ззаду) або до однієї з двох розеток 12 В (знаходяться в багажному відсіку). Компанія-виробник в своєму новому автомобілі також реалізувала можливість створити точку доступу до мережі Wi-Fi, що дозволяє скоротити витрати на мобільний інтернет. Обсяг даних обмежений 5 Гб в місяць, проте, його можна збільшити, зателефонувавши в центр взаємодії Lynk & Co. Дивно, в цьому гібридному “паркетнику” навіть є вбудований відеореєстратор з 64 Гб постійної пам’яті та додаткова селфі-камера (хоча не зовсім ясно, для яких цілей її можна використовувати).

Покриття елементів салону виглядає стильно і приємне на дотик. При їх створенні використовуються екологічно чисті матеріали, отримані в результаті переробки рибальських сіток. Тканина Econyl впевнено відштовхує бруд та пил, а також не пошкодилася після взаємодії із кігтями моєї собаки. Сидіння забезпечують комфорт як у прохолодні, так і в спекотні дні.

З огляду на те, що автомобіль PHEV 01 розроблений головним чином для каршерінга, він пропонує ряд корисних функцій віддаленого моніторингу. Наприклад, він дозволяє відслідковувати стан системи клімат-контролю не виходячи з дому. Закривати вікна та двері автомобіля можна у віддаленому режимі. Додаток Lynk & Co повідомляє інформацію про поточне місцезнаходження автомобіля, запас палива, стан акумулятора, а також виводить на екран попередження про необхідність техобслуговування.

Додаток для каршерінга

Сервіс спільного використання автомобілів від LynkLynk & Co дозволяє своїм учасникам-членам здавати свої машини в оренду всім іншим зареєстрованим учасникам проекту. При цьому, процедуру реєстрації неможна назвати простою. Щоб стати учасником системи, користувачеві потрібно завантажити скан-копію діючого водійського посвідчення, особисту фотографію в хорошій якості, а також ввести платіжні реквізити та пройти перевірку особистості і кредитоспроможності. Стандартний набір вимог як для сервісів каршерінга, так і для традиційних служб, що займаються наданням автомобілів напрокат.

Для того, щоб бути комерційно успішними, каршерінговиі компанії повинні підтримувати оптимальне співвідношення кількості доступних автомобілів і клієнтів, які бажають взяти їх на прокат. Надлишок автомобілів призведе до того, що витрати перевищать виручку. Якщо доступних для оренди автомобілів недостатньо, то розчаровані клієнти “перейдуть” до служб-конкурентів.

Баланс пропозиції і попиту

Важко уявити, що проект Lynk & Co найближчим часом зможе досягти оптимального співвідношення пропозиції та попиту. Керівник відділу каршерінга компанії Lynk & Co Адам Бродбент повідомив, що на момент запуску служби каршерінга їм не вдасться досягти бажаного співвідношення десять потенційних орендарів на один автомобіль. Тим не менш, він висловив упевненість в тому, що з часом все більше учасників захочуть здавати свій автомобіль напрокат, щоб скоротити витрати на його утримання.

З метою компенсувати недолік бажаючих взяти машину на прокат, незабаром після релізу проекту, компанія впровадить опцію здачі в оренду автомобіля друзям і членам сім’ї. Учасники системи, що сплатили членський внесок зможуть ділитися цифровими ключами з невеликою групою довірених осіб, що дасть можливість розділити щомісячну абонентську плату на декілька частин. Разом із тим, поки неясно, яким чином Lynk & Co будуть забезпечувати те, щоб кожен учасник сплачував свою справедливу частку за використання сервісу. У бета-версії програмного забезпечення, яке мені довелося протестувати, можливість здати транспортний засіб напрокат друзям і членам сім’ї відсутня.

Принцип роботи

Сподіваюся, що Lynk & Co нададуть мені можливість ознайомитися з роботою наступної бета-версії свого додатку, яка буде представлена ​​в третьому кварталі поточного року. Функція спільного користування транспортним засобом доволі проста. Сервіс дозволяє орендодавцям (власникам автомобілів) вказувати час, місце, вартість та умови здачі в оренду. Після того, як автомобіль буде опублікований на платформі, він буде позначений на мапі, як доступний для взяття в оренду. Розробники ПЗ стверджують, що службою каршерінга також можна користуватися на дисплеях автомобіля, хоча перевірити це особисто я не зміг.

Після узгодження умов угоди, учаснику, який орендує автомобіль, відправляється цифровий ключ, який слід використовувати для розблокування автомобіля в додатку Lynk & Co (за допомогою бездротової технології Bluetooth). Всі учасники системи мають персональний рейтинг (у вигляді певної кількості зірочок). Доступні для здачі напрокат автомобілі можна фільтрувати за часом, місцем розташування і декількома додатковими параметрами. Наприклад, наявність багажника на даху, буксирного гака і дитячого сидіння. Важливо відзначити, що кілометраж, подоланий орендарями, не впливає на щомісячну максимальну квоту орендодавця.

Використання цифрових ключів передбачає, що орендодавцю і орендареві не потрібно зустрічатися особисто. Однак, Lynk & Co забезпечують орендодавцям додатковий захист від зловмисників, приховуючи точне місцезнаходження автомобіля за 30 хвилин до початку терміну оренди. Це дає власнику авто необхідний час для парковки автомобіля в узгодженій початковій точці. Орендодавець отримує можливість перегнати машину подалі від місця проживання або роботи.

Випробування на практиці

Мені вдалося протестувати сценарій орендодавця/орендаря за допомогою двох, наданих розробниками сервісу смартфонів (в одному налаштований режим орендодавця, в іншому – орендаря). Зазначу, що телефон, що працював в режимі орендаря підключився до автомобіля орендодавця, коли я підійшов до нього на відстань півтора метра. Потім додаток сповістив мене про необхідність відправити звіт про стан транспортного засобу, який представляє собою п’ять його фотографій, зроблених з різних ракурсів. Після завантаження фотографій цифровий ключ став активним на телефоні орендаря. З його допомогою я розблокував автомобіль. Опинившись всередині, орендар може увійти в свій профіль на центральній консолі, щоб завантажити свій набір установок. В інтерфейсі програми (а також на автомобільній консолі) відображається таймер зворотного відліку часу оренди (з нагадуванням про необхідність здати машину в узгоджений час), запас палива і місце призначення.

Після закінчення терміну оренди орендар повинен ще раз завантажити п’ять фотографій взятого напрокат автомобіля для підтвердження того, що він знаходиться у задовільному стані. Тільки після цього орендар може завершити угоду, повідомивши орендодавця про те, що автомобіль був припаркований у зазначеному місці. Зі схвалення орендодавця термін оренди може бути продовжений на дві години. Сервіс Lynk & Co перевіряє рівень палива на початку та в кінці терміну оренди і коригує вартість з урахуванням витрат на бензин. Крім того, автомобіль повинен бути настільки ж чистим, як на початку терміну здачі напрокат. В іншому випадку до орендаря можуть бути застосовані штрафні санкції. Lynk & Co заявляють, що кожна угода в системі має резервний фонд (100 євро), з метою покриття витрат на подовження бронювання і пізнє повернення, а також витрати на паливо. Крім того, орендодавці отримають всю інформацію, необхідну для оскарження штрафів за порушення правил дорожнього руху, скоєних орендарем.

Перспективи на майбутнє

Представник компанії-виробника заявив, що очікувана вартість послуг каршерінга складе від 5 до 10 євро на годину (від 50 до 100 євро за добу). Для порівняння, власники позашляховиків Volvo в найближчій службі каршерінга Snappcar пропонують їх у тимчасове користування за ціною від 65 до 110 євро в день. Всі учасники системи можуть бачити, скільки часу піде на те, щоб каршерінг зміг компенсувати щомісячний членський внесок в розмірі 500 євро. Також, представник Lynk & Co зазначив, що незабаром буде реалізована функція рекомендованої ціни. Це дозволить власникам автомобілів максимізувати прибуток від каршерінга.

На даний момент у орендодавців немає можливості здавати автомобіль напрокат в певні дні. Однак, виробник запевняє, що така можливість буде доступна в майбутніх версіях програми. Я працюю на дому, тому мені вигідно здавати своє авто в оренду в робочі дні, а у вихідні – використовувати його для подорожей з сім’єю. При такому розкладі я навіть можу навіть розраховувати на отримання прибутку при достатній кількості бажаючих орендувати мою машину.

Каршерінг в аеропортах – ще одна функція, яка скоро стане доступною для учасників системи. Власники автомобілів, вирушаючи в подорож зможуть здати свій автомобіль в оренду прямо в аеропорту, а пасажири, що прилітають, матимуть можливість відразу ж отримати цифровий ключ, щоб користуватися вашим автомобілем, поки ви перебуваєте за межами рідного міста. В даний час Lynk & Co реєструє тільки водіїв із правами категорії B з 30 європейських країн.

В якості резюме

Я поцікавився у колі близьких друзів, наскільки цікавим виглядає пропозиція Lynk & Co. Двоє з чотирьох моїх приятелів сприйняли її з ентузіазмом, а двоє інших сказали, що це може бути цікаво, але їм хотілося б отримати більш детальну інформацію про сервіс. Наприклад, яким чином додаток буде сприяти обміну інформацією між друзями та членами сім’ї і як будуть розраховуватися щомісячні внески для кожного учасника. Подібні питання я вважаю цілком слушними.

Аналізуючи свої витрати на оренду за останній рік, я побачив що в окремі місяці я платив більше 400 євро, а в інші – менше 50 євро (включаючи витрати на бензин). У моєму випадку середня вартість каршерінга становить близько 200 євро на місяць. Скажу чесно, мені б не хотілося здавати свій автомобіль в оренду будь-кому. Разом з тим, я цілком готовий надати його напрокат двом-трьом людям, які викликають довіру, щоб скоротити витрати на обслуговування. Сервіс каршерінга Lynk & Co 01 дійсно пропонує свіжий погляд на володіння особистим транспортним засобом. Той факт, що я вже розмірковую над тим, щоб заплатити 500 євро та стати учасником платформи, говорить багато про що.

Схожі публікації

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.