Підпишіться зараз

* Дізнавайся першим про останні новини!

Популярні новини
Використовуючи наш веб-сайт, ви погоджуєтесь на використання  файлів cookie.
VR та AR

Огляд Playstation VR: достатньо хороша гарнітура 

8.5
Балів

Переваги

  • Достатньо комфортна у використанні
  • Доступна та відносно недорога
  • Цікаві ігри в початковій лінійці

Недоліки

  • Нестандартні елементи управління рухами
  • Поетапна система підключення може заплутати
  • Потребує більш ризикованих та амбітних експериментів щодо VR

Остаточний вердикт

В кінцевому рахунку, чи зможе PS VR домінувати на ринку віртуальної реальності? На даний момент у неї найменший рейтинг серед гарнітур. Її можуть врятувати тільки справді цікаві ігри. PlayStation VR – це достатньо амбітний експеримент для компанії, але він має певні обмеження. Наприклад, це обмеження відстані установки камери. За цим параметром PS VR значно поступається HTC Vive. Плюс, ігри для PS VR виглядають гірше та загалом менш цікаві, ніж у Oculus, з його сміливими та складними VR-проектами. Ігри, що повинні були вийти в повному форматі, наприклад The London Heist або Batman: Arkham VR, виглядають як обрізані демо. Коли VR пристрої подешевшають та стануть доступні кожному, тоді ми, напевно, отримаємо набагато більше приємних функцій. В той же час, вимагати повної досконалості від PS VR було б неправильним. Разом із тим, я б не хотів, щоб Sony сконцентрувалася лише на віртуальній реальності. Спочатку компанія мала на меті надати можливість відчути новий ігровий досвід, не виходячи з дому. Це в них вийшло, хоча й не в повній мірі. Найкраща стратегія успіху будь-якої технології - збільшення кількості користувачів, які використовують VR-пристрої. У випадку з PlayStation VR користувачів явно стане більше.

Передбачалося, що цей рік стане роком віртуальної реальності. Навесні на ринку з’явилися два головних VR пристрої: Oculus Rift і HTC Vive. Першу партію обох пристроїв розкупили буквально за пару годин. Однак, потім… про них забули. Не дивлячись на те, що було декілька позитивних відгуків, ці шоломи віртуальної реальності не пропонували нічого захоплюючого протягом довгих місяців. Особливо це стосується пристрою Rift. Екосистеми Rift та Vive не передбачали додатків, які дозволили б успішно продавати гарнітури, враховуючи їх високу вартість. Також, для того, щоб ефективно їх використовувати потрібно володіти достатньо потужним ПК, що теж вимагає вкладень. Не дивлячись на те, що відео 360 ° стає все більш популярним, мрії про класні VR-ігри, які могли б воскресити віртуальну реальність, поки залишаються мріями.

Однак, в цьому році буде випущений пристрій, який зможе суттєво змінити ситуацію – це гарнітура PlayStation VR. PS VR – це спроба Sony перенести свою консоль PlayStation 4 в віртуальну реальність. Продажі почнуться вже зовсім скоро, а ціна на нову гарнітуру буде набагато нижче, ніж у конкурентів. До того ж, її можна підключати до консолі, яка вже є у багатьох геймерів, тому їм не доведеться купувати ігровий комп’ютер. Системи Rift і Vive оцінювали за абстрактною шкалою якості, оскільки не можна було визначити, наскільки вони справді потрібні і чи виправдовують вони свою вартість. Питання щодо PlayStation VR набагато простіше: якщо ви є одним з мільйонів власників консолі PlayStation 4, чи варто придбати новий аксесуар?

У 2014 році гарнітура PlayStation VR була анонсована як “Project Morpheus”. В кінцевому варіанті вона не зазнала особливих змін – дизайн залишився таким, як і раніше. Oculus вирішили зробити свою гарнітуру за канонами кіберпанка Гібсона, а Vive – в агресивній індустріальній стилістиці. В той час, як PlayStation VR нагадує футуристичний пристрій з космічних кораблів 60-х років. Шолом має чорну передню панель із гумовим колом, яке кріпиться навколо голови. Зовнішня камера PlayStation відстежує становище шолома за допомогою системи блакитних світлодіодів: шість з них розташовані на краях гарнітури, два на задній панелі, а один прямо посередині передньої панелі. По формі пристрій нагадує стару розробку Sony – HMZ, однак з явними поліпшеннями, що роблять дизайн більш естетичним. Зовнішній вигляд гарнітури PlayStation VR, на мою думку, дуже привабливий, але звісно, що це питання смаку.

Playstation VR

Оцінка – 8.5

Ціна – 399 $

Playstation VR – дивовижна простота та привабливість

З іншого боку, PlayStation VR виглядає дуже просто. Інші гарнітури віртуальної реальності фіксуються на голові, як лижна маска. Це забезпечує щільне прилягання до очей, але при тривалому використанні гарнітура починає неприємним чином тиснути на обличчя. З PS VR таких проблем немає, оскільки в конструкції шолому є м’яке пластикове кільце, яке більше нагадує обруч. Для того, щоб комфортно закріпити шолом, потрібно натиснути спеціальну кнопку, що послаблює бічні сторони. Потім, слід надіти його на голову та налаштувати натяг боковин за допомогою спеціальної цифрової панелі на передній частині екрана. При використанні гарнітури ця панель “плаває” прямо перед вашими очима. Інша кнопка допомагає відрегулювати фокус, зрушуючи екран в різні боки.

Так, гарнітура PlayStation VR фіксується навколо голови і це може доставити певний дискомфорт, якщо неправильно відрегулювати її положення. Але при цьому вага розподілена набагато рівномірніше, ніж у конкурентів, тому вона не тисне на лоб та віскі. Незважаючи на найбільшу вагу серед усіх гарнітур (610 грамів), по відчуттям вона здається найлегшою. Конструкція пристрою також вирішує багато проблем, властивих шоломам віртуальної реальності. Наприклад, після тривалого користування, у вас не з’являться відбитки від шолома навколо очей. Проте, варто мати на увазі, що гарнітура може зіпсувати вашу зачіску. Оскільки внутрішня частина шолома зроблена з гумових листів, а не з піни, вона не буде вбирати бруд та піт. Ця гума також ефективно захищає від зовнішнього світу, закриваючи проміжки між обличчям і екраном. Єдиним серйозним недоліком є ​​те, що якщо дивитися вгору або швидко кивати головою, шолом починає сповзати. Це може стати проблемою в таких аркадних іграх, як Worlds “Danger Ball”.

Найголовніший аспект, який повинен спонукати людей придбати гарнітуру PlayStation VR – її ціна. Базовий комплект коштує 399 $, і це одна з хитрощів Sony. В комплект не входить камера захоплення рухів, яка є обов’язковим елементом системи PS VR. Також, в базову комплектацію не входять контролери Move. Причина такої, на перший погляд, неповної комплектації проста: багато потенційних користувачів вже володіють цими девайсами. Однак, якщо до цього ви не грали в активні ігри з пристроями для відстеження рухів, ви можете придбати повний комплект PlayStation VR вартістю 499 $. В нього входять камера та два контролера Move.

При вартості 500 $ гарнітура PlayStation VR насправді дешевше, ніж Rift або Vive

Вам також доведеться вирішити, купувати звичайну консоль PlayStation 4, або більш потужну версію Pro. Ця версія забезпечує стабільну частота кадрів та покращену якість зображення PS VR. Sony обіцяють, що новий шолом віртуальної реальності буде стабільно працювати як зі звичайною версією, так і з PlayStation 4 Slim.

500 $ це все ще дешевше, ніж гарнітури Rift або Vive, які коштують 599 і 799 $ відповідно. До цієї ціни, також, потрібно додати вартість потужного комп’ютера. Така політика ціноутворення полягає в тому, що Sony не мають на меті оснащувати PS VR найпотужнішим “залізом”. В гарнітурах Rift і Vive є два окремих екрани з роздільною здатністю 1080 x 1020 пікселів на кожне око. Playstation VR, в свою чергу, обладнана тільки одним екраном на обидва ока, який виводить зображення 1080 х 960 пікселів. З точку зору технічних характеристик, це найбільша прикрість в системі. Зображення в ній трохи більш зернисте, ніж у двох конкуруючих пристроїв. Проте, зараз у всіх пристроях віртуальної реальності зображення виглядає трохи нечітким, а темні кольори здаються бруднуватими. Sony компенсували меншу роздільну здатність екрана іншою річчю. Представники цієї компанії часто заявляють про високу частоту оновлення дисплея PS VR, яка повністю компенсує низьку роздільну здатність. Анімація в іграх при цьому виглядає більше гладко, з дуже невеликою кількістю спотворень та затримок. В гарнітурі Rift DK2 була проблема з щільністю пікселів, в той час як у випадку із PS VR ця проблема відсутня. Поле зору аналогічне моделям Rift і Vive. Яскраві «мультяшні» ігри, такі як Job Simulator, на PS VR виглядають так само, як на більш дорогий гарнітурі.

У порівнянні з HTC Vive, роз’єм в PS VR виглядає зручно і природно

PlayStation VR конкурує не тільки з вищепереліченими компаніями. Також, в боротьбу у цьому сегменті ринку вступили Samsung, презентувавши Gear VR третього покоління, та Google із своїм першим поколінням гарнітур – Daydream. Мобільна віртуальна реальність стає все більш технологічною і вже зовсім скоро зможе скласти конкуренцію повноцінним гарнітурам. Але, все-таки, за багатьма характеристиками вони не дотягують до PS VR. У мобільних гарнітур немає таких функцій, як система відстеження рухів, що допомагає знизити навантаження на тіло та відкриває нові варіанти геймплея. Якість графіки також на порядок нижче, ніж у гарнітури Sony. Мобільні шоломи є далеко не найгіршою категорією на ринку віртуальної реальності, але це пристрої для зовсім інших цілей.

В PS VR присутні деякі цікаві дрібниці, яких немає в будь-який інший гарнітурі. Наприклад, посередині кабелю є пульт з кнопками для включення, регулювання гучності та перемикання функцій вбудованого мікрофона. Навушники не вбудовані безпосередньо в апаратну частину, але на пульті дистанційного управління є гніздо для підключення гарнітури, яка входить в комплектацію. Sony розробили власний провідний набір разом з мікрофоном і включили його в кожен комплект своїх окулярів віртуальної реальності. У порівнянні з незручними роз’ємом для гарнітури моделі HTC Vive, це рішення виглядає дуже природно і органічно. Однак, під час гри у активні захоплюючи ​​ігри, можна випадково висмикнути навушники рухами. Є можливість підключити бездротові навушники зі стереозвуком до PlayStation 4, проте, Sony заявляють, що можна отримати тривимірний звук безпосередньо через гніздо на пульті управління.

Разом із тим, не дивлячись на продумані дизайнерські рішення, скрізь присутні нагадування про те, що PlayStation VR – це не зовсім нова ігрова система. Вона являє собою комбінацію різних дивних експериментів Sony, які врешті решт знайшли своє призначення. В даній гарнітурі реалізовані напрацювання персонального 3D-кінотеатру 2012 року, контролери для захоплення рухів, представлені в 2010-му році, а також камери, дебютна версія з’явилася ще у 2003-му році.

На даний момент, контролери захоплення руху є найбільшою проблемою пристрою

З одного боку, маючи такий потужний потенціал, пристрій від Sony безсумнівно заслуговує на увагу. З іншого боку, в PlayStation VR нійгірші елементи управління рухами у порівнянні з усіма повноцінними гарнітури. Контролери PlayStation Move сильно обмежені у порівнянні з Oculus Touch або пультами HTC Vive. Їх інтерфейс дуже погано адаптований до VR. Вони являють собою пухкі палиці з чотирма мініатюрними кнопками, які цілком безглузді для всій інших цілей, окрім навігації в меню. Також, на них присутні дві важкодоступні кнопки опцій з обох боків. Єдиним корисним елементом є тригер, а також велика кнопка, розташована зверху. Спочатку Move був пов’язаний із іншим периферійним пристроєм – підставкою із аналоговим стіком та хрестовиною. Без цієї підставки дуже складно орієнтуватися в меню, тому що відчуття від керування пристроєм за допомогою Move схоже на роботу із самою незграбною мишею в світі. Звісно, що це розчаровує та дратує.

Контролери розчаровують і в інших аспектах. У неквапливій грі Job Simulator в мене майже не виникало проблем з їх використанням. А ось в рейковому шутере Until Dawn: Rush of Blood, де точність є питанням віртуального життя або смерті, я неодноразово промахувався, тому що приціл постійно ховався за межі видимої області. Оскільки у мене не було можливості у повній мірі протестувати контролер Oculus Touch, я не можу зробити остаточний висновок про те, чи є це проблемою виключно Move. Можливо, це проблема всіх гарнітур з відстеженням рухів. Проте, у Move достатньо інших недоліків, які змушують поставити його на останнє місце в рейтингу контролерів для віртуальної реальності. Якщо перше покоління PS VR буде добре сприйнято геймерами, то Sony напевне будуть покращувати кожну деталь гарнітури. Але, на даний момент, контролери є найбільшим недоліком VR-пристрою.

Навіть процес підключення PS VR дещо складніше, ніж у інших гарнітур. Замість того, щоб підключатися безпосередньо до PlayStation 4, гарнітура використовує окремий процесорний блок, який дозволяє поєднати 3D звук та передає відео з PS VR на телевізор. Тобто спочатку буде потрібно підключити гарнітуру до телевізора через HDMI, а вже потім підключити телевізор до PS4 через Micro USB або HDMI. В окремий порт на консолі потрібно підключити камеру, і, нарешті, підключити саму гарнітуру до задньої панелі консолі. Таким чином, користувачам доведеться бігати від консолі до телевізора більше десятка разів. Також, при цьому залишається зовсім мало місця для підключення контролерів Move і DualShock, якщо у вас немає окремої док-станції для зарядки. Відзначу, що процес установки гарнітури HTC Vive набагато простіший. Навіть підключення Oculus Rift вимагає на декілька дій менше.

PlayStation VR знаходиться у найпопулярнішій та орієнтованій на користувачів системі

На відміну від Rift або Vive, допустити помилку при встановленні програмного забезпечення Sony VR майже неможливо. Для того, щоб встановити драйвера для відстеження рухів, не потрібні ніякі програми від сторонніх розробників. Щоб почати користуватися системою, потрібно пройти через пару екранів налаштувань, які допоможуть персоналізувати систему під себе. Як тільки ви ввійдете в систему, ви побачите стандартний інтерфейс PlayStation VR. Аналогічний екран ви побачите й на екрані телевізора. Може трохи розчарувати те, що вам потрібно запускати гру звичайним способом для того, щоб відчути повноцінний досвід PS VR. Але до цього швидко звикаєш, особливо якщо до VR ви грали на традиційній консолі.

PlayStation VR повністю впроваджена в популярну та зручну для користувача систему. Проте, це також встановлює певні обмеження, яких немає у інших гарнітур. Oculus та HTC дозволяють налаштувати безліч персональних даних, відкалібрувати якісь тонкощі і т.д. Це є звичним процесом у кожній комп’ютерній грі, яка передбачає індивідуальні налаштування. В той час як цільове призначення PlayStation VR – універсальний розважальний простір, в якому може розібратися будь-яка людина, що не цікавиться віртуальною реальністю та навіть іграми в цілому. Як і консоль PlayStation, гарнітура віртуальної реальності показує себе з боку дружелюбності до користувача. Варто просто її надіти і ви зможете відразу ж насолоджуватися віртуальною реальністю, не розбираючись в налаштуваннях.

Йдеться про те, що камера PS VR може відстежувати міні-гарнітуру на відстані до 3-х метрів від неї в діапазоні близько 2 метрів. Для моєї квартири цього більш ніж достатньо, особливо з огляду на те, що всі додатки для віртуальної реальності вимагають не переміщуватися у просторі більше ніж на півметра. Але якщо ви граєте у просторій вітальні, доведеться перенести диван ближче до консолі. Підставка для камери, що присутня в комплекті для тестування, виявилася дуже легкою. Кабель, що також йде в комплекті з PlayStation VR достатньо довгий. Це дозволяє розмістити камеру в будь-якому зручному місці між телевізором та диваном. Як і у Oculus Rift, камера PS VR відмінно відстежує будь-які рухи голови.

Для деяких людей основним приводом для використання PS VR стануть не ті ігри, що розроблені спеціально для віртуальної реальності. Багато користувачів будуть запускати звичайні ігри, які відображаються на дисплеї всередині гарнітури. До речі, PlayStation VR не дозволяє використовувати консоль відразу для двох задач. Наприклад, ящо одна людина грає в шоломі віртуальної реальності, інша не зможе одночасно дивитися серіали на Netflix. Однак, після виконання початкових налаштувань мені вдалося пограти в ігри не вмикаючи екран телевізора. Крім того, гарнітуру віртуальної реальності можна використовувати для ігор з підвищеним рівнем жорстокості, оскільки при цьому ваші діти не будуть спостерігати за кривавими сценами. Ну, і банально, використання гарнітури дозволяє звільнити телевізор для перегляду іншими  членами сім’ї.

І навпаки, якщо ви хочете, щоб всі спостерігали за вашою грою на екрані телевізора, то можна не відключати від нього гарнітуру. Але тут виникає проблема, пов’язана із тим, що ви не зможете бачити та чути тих, хто сидить поруч з вами. Іноді це буває незручним і навіть може лякати. Є декілька ігор для віртуальної реальності, в які можна грати по мережі. Наприклад, Keep Talking and Nobody Explodes, в якій один гравець повинен пояснити іншому, як знешкодити бомбу. При цьому, ви не будете чути людину, яка знаходиться поряд із вами, оскільки весь звук буде сконцентрований у підключеній гарнітурі.

Sony обіцяють близько 30-ти популярних ігор на етапі запуску PlayStation VR. Ще 10 вийдуть в кінці року. У ці ігри буде зручно грати як і на звичайному геймпаді, так і на контролерах Move. Незважаючи на всі недоліки Move, що дійсно радує – це система захоплення рухів. Вона відмінно передає кожен рух, іноді навіть краще за інші контролери для віртуальної реальності. Пригодницька гра Wayward Sky в основному відбувається від третьої особи, оскільки в ній гравці керують пересуваннями своїх персонажів. Проте, в ключові моменти дія відбувається вже від першої особи. Це дозволяє вам виконати прості, але цікаві завдання у віртуальній реальності. Наприклад, буде потрібно зібрати машину або загасити вогонь пожежним шлангом.

Sony випустили хорошу лінійку ігор із скупченням теоретичних уявлень

Студія Harmonix, розробники Rock Band і Guitar Hero, випустили програму психоделічного живопису для PS VR. В ній ваші малюнки будуть пульсувати в такт списку «Параметри». Це додаток для віртуальної реальності, на даний момент найбільш наближений до творчої діяльності. Міні-гра від Sony “The London Heist” – це шутер, який просочений духом фільмів Гая Річі. Ймовірно, в нього буде зручніше грати із гарнітурами Rift або Vive, однак, з PS VR грати теж забавно, хоча й присутні проблеми в управлінні. Ці проблеми можна вирішити використовуючи геймпад DualShock, але в такому випадку будуть певні обмеження у відстеженні рухів. Якщо ви все-таки наважитеся придбати Move, цей пристрій точно розширить ваш ігровий досвід.

За великим рахунком, самі захоплюючі ігри для PlayStation VR, в які я грав, орієнтовані на звичайний геймпад і часто не є ексклюзивними для VR. До цього переліку входять ігри з відмінним сюжетом та графікою, наприклад, Resident Evil 7. Однак, Sony випустили також й збірник теоретичних уявлень, які, з одного боку, розслаблюють, а з іншого – кидають виклик. До цієї збірки входять головоломки Super Hyper Cube і Thumper, музичний шутер REZ та інші. Для початку вибір ігор достатньо великий, до того ж, в довгостроковій перспективі він буде поповнюватися. Це дозволить залучити більш широку аудиторію за рахунок залучення геймерів, які втомилися від стереотипних ААА-ігор.

Все це добре, але не більше того. Немає жодної гри, яка б цілком виправдовувала покупку PS VR. Так само, немає революційних технічних рішень і в самій гарнітурі. Даний шолом пропонує збалансоване рішення для ігор та перегляду відео в режимі віртуальної реальності. З огляду на те, що інші VR-пристрої набагато більш дорогі, даний пристрій не так сильно вдарить по вашій кишені. Не варто також забувати, що за його розробку відповідають Sony. Здається, що у цієї компанії є довгострокові плани щодо віртуальної реальності.

В кінцевому рахунку, чи зможе PS VR домінувати на ринку віртуальної реальності? На даний момент у неї найнижчий рейтинг серед гарнітур. Її може врятувати тільки поява дійсно цікавих ігор. PlayStation VR – це достатньо амбітний експеримент для компанії, але він має певні обмеження. Наприклад, це обмеження відстані установки камери. За цим параметром PS VR значно поступається HTC Vive. Плюс, ігри для PS VR виглядають гірше та загалом менш цікаві, ніж у Oculus, з його сміливими та складними VR-проектами. Ігри, що повинні були вийти в повному форматі, наприклад The ​​London Heist або Batman: Arkham VR, виглядають як обрізані демо. Коли VR пристрої подешевшають та стануть доступні кожному, тоді ми, напевно, отримаємо набагато більше приємних функцій.

В той же час, вимагати повної досконалості від PS VR було б неправильним. Разом із тим, я б не хотів, щоб Sony сконцентрувалася лише на розробках, пов’язаних із віртуальною реальністю. Спочатку компанія мала на меті надати можливість відчути новий ігровий досвід, не виходячи з дому. Це в них вийшло, хоча й не в повній мірі. Найкраща стратегія успіху будь-якої технології – збільшення кількості людей, які використовують VR-пристрої. У випадку з PlayStation VR користувачів явно стане більше.

Схожі публікації

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.