Підпишіться зараз

* Дізнавайся першим про останні новини!

Популярні новини
Використовуючи наш веб-сайт, ви погоджуєтесь на використання  файлів cookie.
Ігрові консолі

Огляд PlayStation 5: впевнений крок в нове покоління 

Головна перевага нової консолі Sony – це контролер

При переході від NES до Super Nintendo була чітко видна різниця між графікою у грі Super Mario на 8- і 16-бітної приставках. Через декілька років, коли розробники впровадили тривимірну графіку, наші очі миттєво сповістили нас, що настала нова епоха комп’ютерних ігор.

Так, графіка на PlayStation 5 в багатьох іграх виглядає більш ефектно, особливо якщо підключити консоль до телевізора преміум-класу з підтримкою функцій HDR, 4K і 120 fps. Але цей стрибок не настільки вражаючий, якщо порівнювати із попередніми поколіннями. Головні удосконалення пов’язані з відчуттями від ігрового процесу. На завантаження ігор потрібно менше часу, а анімація виглядає більш плавно. Адаптивні тригери та вібрації нового контролера занурюють у віртуальну реальність ще глибше. У своєму поєднанні ці удосконалення створюють відчуття, що дозволяє сприймати PS5 як нове покоління ігрових приставок.

Іншими словами, нове покоління складно побачити, але його можна легко відчути.

Sony PlayStation 5

Оцінка – 8.5

Ціна – 399.99 $

Переваги:

  • Функціональний контролер DualSense
  • Швидке завантаження, плавна анімація
  • Оптимізований інтерфейс

Недоліки:

  • Великі габарити
  • Немає ясності щодо розширюваного сховища
  • Відсутня функція «швидке відновлення»

Габаритна консоль з унікальним контролером

Якщо говорити про дизайн консолі, то найочевидніша особливість – це її габарити. Сказати, що вона велика – не сказати нічого. Це одна з найбільш габаритних приставок в історії індустрії відеоігор (390 мм х 260 мм х 104 мм). Щоб інтегрувати цю громіздку консоль у вашу мультимедіа-систему, потрібно витратити час на планування простору. Наприклад, я, не знайшовши більш прийнятного варіанту, розташував PS5 в тумбочці поруч із підставкою під телевізор.

Однак, кидаються в очі не тільки габарити. Більшість сучасних пристроїв гармонійно вписуються в інтер’єр кімнати. Однак, Sony пішли іншим шляхом. Розробники PS5 не бажають, щоб ви сховали консоль в шафі, подалі від людських очей. Дизайн консолі нагадує робота-молюска. Її корпус виконаний в чорному кольорі і поміщений між двома білими панелями. На одній з них присутній вигравіруваний логотип PlayStation. Консоль PS5 буде доступна в двох варіаціях із незначними відмінностями в дизайні. Базова комплектація приставки (вартістю 499,99 $) оснащена приводом для дисків, виступаючим з правого боку. Це робить її конструкцію асиметричною. У цифровій версії (399,99 $) привід відсутній, в результаті чого конструкція приставки виглядає симетрично і цілісно. Так чи інакше, PS5 – це страхітлива машина із незвичайним дизайном.

У коробці з консоллю ви знайдете підставку круглої форми, яка дає можливість розташувати консоль як вертикально, так і горизонтально. Хоча спочатку матеріал нагадує дешевий пластик, після установки консолі на підставку з’ясувалося, що вона досить міцна. Магніт, який збирає пил, витончено вписаний в дизайн корпусу у вигляді хромованої смуги. Радує те, що ці панелі знімні. Це значно спрощує процес очищення приставки. Знявши панелі, ви побачете слот для розширення сховища даних. Протестувати це поки не вдалося, оскільки в тестовій версії Sony не передбачили розширення SSD. Питання із жорстким диском поки залишається відкритим, проте вже зараз є можливість грати в ігри для PS4, завантаживши їх з зовнішнього USB-накопичувача. У PS5 є 667,2 ГБ дискового простору.

Приємно здивувала практично повна відсутність шуму. За 10 днів тестування нової консолі я не почув сторонніх звуків. Більш того, я не помітив перегріву. Це радує, оскільки я втомився від PS4, що реве як мотор вантажного автомобіля. Можливо, однак, що через деякий час нова приставка почне видавати шуми. На передній панелі PS5 присутні три роз’єми USB-A, а також один USB-C. У задній частині корпусу розташовані слоти HDMI 2.1 і Ethernet.

Як би дивно це не звучало, головна особливість системи PS5 – це не сама консоль, а новий джойстик DualSense. Sony провели комплексне доопрацювання геймпада, вперше з тих пір, як були представлені подвійні джойстики. За відчуттями DualSense здається більш громіздким контролером, ніж DualShock, але, разом з тим, він зручний і звичний для рук. Його чорно-білий дизайн цілком відповідає стилістиці PS5. Конфігурація основних кнопок практично аналогічна PS4, проте були збільшені задні тригери і тачпад.

Sony також змінили кнопку «Додому». Звичне коло в новій версії консолі замінене на логотип PlayStation. Виглядає досить стильно, але при першому використанні мені не відразу вдалося її виявити. Після повної зарядки, джойстик пропрацював в автономному режимі шість з половиною годин. Незважаючи на необхідність регулярної зарядки, ми отримали функціональний і зручний геймпад.

Апаратна частина джойстика також зазнала істотну модернізацію. Адаптивні тригери DualSense оснащені спеціальним механізмом, які дозволяє чинити фізичний опір при виконанні певних ігрових дій. Також, контролер здатний вібрувати, відображаючи події, що відбуваються у грі. Однак, це може виявитися маркетинговим прийомом, на зразок провальної технології HD-гуркіт в Nintendo Switch. Проте, на PS5 попередньо встановлена ​​гра, в якій ви можете оцінити всі переваги контролерів DualSense.

Ігри, які можна відчути

Придбавши PlayStation 5, ви отримаєте можливість пограти у попередньо встановлену гру Astro’s Playroom (жанр – платформер). Вона реалізована в стилістиці Nintendo, в ній присутні цікаві роботи. Дана гра відмінно підходить для демонстрації безлічі функцій нового джойстика DualSense.

Тактильні імпульси можна відчути вже з самого початку. Керуючи головним персонажем, ви відчуєте, як по черзі вібрують ліва і права ручка джойстика, ніби імітуючи його ходу. Досить незвичайне відчуття. При переміщенні по різних поверхнях, ви можете відчути всі види тактильного впливу. На піску джойстик створює ефект зернистості, а при стрибку у воду він передає рукам акцентований ударний імпульс. Також своїми долонями ви відчуваєте стукіт крапель дощу. При граді інтенсивність цих імпульсів збільшується.


Дані функції контролера не впливають на геймплей Astro’s Playroom, однак, вони забезпечують додатковий спосіб зворотного зв’язку для більш глибокого занурення в ігровий процес. Вбудований в DualSense динамік відтворює звуки, які посилюють враження від того, що відбувається. Навіть із закритими очима ви будете розуміти, що в грі йде дощ, а також відчуєте, що над вашою головою пролітає небезпечний робот.

Адаптивні тригери також оснащені функцією тактильного впливу. В меню вони виступають в ролі базових кнопок. Але в певних ситуаціях ці тригери сприяють більш тонкому тактильному сприйняттю. Наприклад, коли персонаж збирається випустити з лука стрілу, пальці відчувають натяг тятиви. Якщо дія у грі вимагає застосування додаткової сили, потрібно натиснути кнопку із більшим зусиллям. Це може здаватися незначним доповненням, разом із тим, воно робить ігровий процес неймовірно захоплюючим.


Без тактильних відчуттів, які забезпечує контролер DualSense, гра Astro’s Playroom залишалася б нудним пересічним платформером. В процесі гри виникло відчуття, що я досліджую нові простори та технології. Безумовно, по одній грі не можна в повній мірі судити про функціональність контролера. Проте, є підстави припустити, що новий джойстик завоює популярність в середовищі геймерів.

По-перше, це всього лише додаткова надбудова. Розробникам не доведеться кардинально переробляти ігри, щоб забезпечити сумісність із новим контролером. До моменту релізу вже існують ігри від сторонніх розробників, які дозволяють в повній мірі використовувати можливості DualSense.

Одна з таких ігор – Bugsnax. Ті, у кого є підписка на PlayStation Plus, отримають можливість завантажити цю гру абсолютно безкоштовно. Це щось середнє між Pokémon і Cloudy. У даній грі персонаж досліджує мальовничий острів. При скануванні жучків, правий тригер імітує клацання затвора ретро-фотоапаратів. Також за допомогою імпульсів ви отримуєте можливість відчути навколишнє середовище. У грі Pathless (версія для PS5) тактильний вплив джойстика дозволяє відчути наближення ворожих монстрів.

З точки зору використання в поєднанні з контролером нового зразка, гра Astro виробляє найбільш сильне враження. Разом із тим, всі згадані вище ігри демонструють, наскільки дивного ефекту можна домогтися, запровадивши підтримку тактильних контролерів. Розробники декількох популярних ігор вже заявили про те, що активно працюють над забезпеченням взаємодії із джойстиками DualSense.

Говорячи про продуктивність, відзначимо, що PS5 є більш потужною консоллю в порівнянні зі своїм попередником. Про це свідчать декілька аспектів. Перший з них – візуальний. Якщо ви маєте в своєму розпорядженні сучасний телевізор, PS5 здатна забезпечити частоту до 120 fps. Є ігри, в яких застосовується метод трасування променів, що робить освітлення більш реалістичним. Наочний приклад – це гра Spider-Man: Miles Morales. Події в цій грі розвиваються під час сильного снігопаду. Це дозволяє побачити, як натурально промені сонця відбиваються від вікон будинків і замерзлих калюж.

Нова приставка забезпечує більш високу частоту кадрів в більшості ігор, а в деяких випадках вам надається можливість вибору режиму. Наприклад, у згаданій вище Spider-Man: Miles Morales доступні два графічних режими: «продуктивність» (60 fps) і «точність» із застосуванням трасування променів (30 fps). Spider-Man – це динамічна гра. Вона дозволяє побачити різницю між двома цими режимами. У Devil May Cry 5: Special Edition є можливість включити трасування променів, однак, на екран буде виведено попередження про можливе зниження частоти.







Згідно із заявами виробника консолі, в деяких іграх частота буде досягати позначки 120 fps, але перевірити це на практиці поки не вдалося. Ще одним істотним поліпшенням в PS5 є більш висока швидкість завантаження ігор. Цього вдалося досягти завдяки тому, що Sony назвали «супершвидкісним SSD». Щоб завантажити гру Spider-Man: Miles Morales на PS5 потрібно всього 17 секунд, що на хвилину швидше ніж в PS4. У кожній конкретній грі час завантаження різний, але за цим параметром нова консоль впевнено перевершує попередню модель. Нижче наведено декілька прикладів. (Примітка: в цих прикладах час завантаження PS5 порівнюється з PS4 в базовій комплектації.)

ГраPS4PS5
Spider-Man: Miles Morales1:270:17
No Man’s Sky2:521:34
Final Fantasy VII Remake1:290:35
Genshin Impact2:570:59
Ghost of Tsushima1:101:04
Days Gone2:541:18
Death Stranding1:500:54

У PS5 реалізована нова функція, яка отримала назву «дії». Вона дозволяє спростити завантаження ігор, так як тепер можна запускати гру безпосередньо із головного меню. В іграх із відкритим світом можна побачити відкриті в даний час місії. І хоча поки немає можливості протестувати це на практиці, Epic стверджують, що дана функція в Fortnite дозволить геймерам вибрати бажаний режим гри і миттєво в нього перейти.

Завдяки цій корисній функції, улюблені ігри будуть завантажуватися набагато швидше. Виробники консолі також впевнені, що прискорене завантаження дозволить змінити підхід до розробки ігор, в яких гравці переміщаються між різними вимірами. Однак, в умовах відсутності можливості пограти в ці ігри на новій приставці, ці гучні заяви залишаються лише теорією.

Також хочу зауважити, що грати в розроблені під PlayStation 4 ігри на PS5 просто і зручно. Вони відзначені в бібліотеці облікового запису іконкою PS4. З 200 ігор, зібраних в моїй бібліотеці, несумісними з PS5 виявилися тільки дві.


Оптимізований інтерфейс


На відміну від лінійки Xbox, де використовується єдиний інтерфейс для всіх консолей, в PS5 Sony переробили операційне середовище. На перший погляд зміни здаються незначними, проте, вони дозволили спростити інтерфейс консолі. За декілька років моя PS4 перетворилася на нагромадження різних ігор і файлів, які я практично не використовував. Інтерфейс PS5 розділений на два логічних блоки: ігри та мультимедіа. (Примітка: до офіційного релізу у нас немає можливості говорити ні про магазин ігор, ні про набір функцій мультимедіа.) Спочатку функціонал інтерфейсу здався мізерним. Бібліотека розташована під списком недавно запущених ігор. Відсутня можливість розподіляти ігри по папках, яка доступна в PS4.

Однак, при виборі певної гри, тепер на екран виводиться набагато більше інформації про неї. У блоці “інформація про гру” ви бачите список досягнень, останні новини, а також можете переглянути прямі трансляції ігрових сесій на Twitch і YouTube. Скоріше за все, більшість з вас відразу натиснуть кнопку «Грати». Однак, описані вище функції досить корисні. Натиснувши на іконку довідки, ви отримаєте можливість подивитися навчальне відео до даної гри. Режим «картинка в картинці» дозволяє дивитися довідкові відеоролики, не виходячи з гри. Довідковий відеоролик дозволив мені освоїти принципи гри Astro’s Playroom. Розробники інших ігор теж обіцяють підготувати докладні відеоінструкції. Наскільки нам відомо, інсталяційний пакет Demon’s Souls буде включать180 навчальних відеороликів.

Крім цього, зміни були внесені і в головне меню. В результаті натискання на головну кнопку у вигляді логотипу PlayStation, знизу з’явиться компактна панель, за допомогою якої ви отримуєте доступ до базових функцій – повідомлення, гучність аудіо, стан заряду, перегляд прямих трансляцій. Доступна можливість перемикати програми, проте, на жаль, відсутня корисна функція «швидке відновлення». Після виходу з гри в будь-якому випадку доведеться завантажувати її повторно.

Аналогічно PS4, на контролері DualSense є кнопка загального доступу. Відзначимо, що Sony вдосконалили інструменти обміну даними. Якщо ви хочете зробити скріншот, утримуйте цю кнопку близько двох секунд. У той час як її швидке натискання призведе до відкриття додаткового меню, в якому на вибір буде надано декілька варіантів дій – скріншот, запис відео і пряма трансляція. Присутні функції редагування і публікації скріншотів та відеофайлів прямо з гри. Так що, любителі Fortnite зможуть легко і швидко записувати переможні бої.

Уважно вивчивши меню налаштувань, можна знайти й інші корисні функції. Наприклад, доступний набір установок. Можна налаштувати запуск всіх ігор на найнижчому рівні складності. Також є можливість перемикатися між режимами «продуктивність» і «роздільна здатність». Ця функція дозволяє вибрати тип камери за замовчуванням. Це може здаватися дрібницею, проте, особисто мене наявність цієї функції радує, оскільки тепер не доводиться включати субтитри у кожній грі.








Перше враження виявилося приємним

Робити огляд ігрової консолі до релізу завжди непросто. Розумієте, в цьому рівнянні багато невідомих. Чи скористаються розробники ігор функціоналом контролера DualSense? Чи будуть такі ігри, як Ratchet і Clank, завантажуватися швидко на PS5? Як довго інтерфейс користувача буде залишатися зручним по мірі додавання нових функцій і сервісів? Відчуття від ігрового процесу на PS5 через рік або два можуть відрізнятися від того, що я відчув сьогодні.

Приставка PS5 – це зухвалий, страхітливий пристрій, який відкрито свідчить про серйозні технічні зміни. Ці зміни не так сильно вражають уяву, як перехід від SD до HD або поява віртуального тривимірного простору. Це набір менш глобальних, але все ж значущих змін. Поєднання підвищеної швидкості завантаження ігор та унікального контролера, дає можливість зробити впевнений крок у нове покоління PlayStation. Не можу стверджувати, що я скажу те ж саме про PS5 через рік, однак, на сьогоднішній день – це відмінна ігрова консоль.

Просто подивившись трейлери та прямі трансляції ігрових сесій складно зрозуміти, що може привабити геймерів в новій версії PlayStation. Однак, як тільки ця приставка опиняється у ваших руках, відразу ж приходить усвідомлення того, що це пристрій наступного покоління.

Схожі публікації

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.