Підпишіться зараз

* Дізнавайся першим про останні новини!

Популярні новини
Використовуючи наш веб-сайт, ви погоджуєтесь на використання  файлів cookie.
VR та AR

Огляд HTC Vive: найкращі ідеї для віртуальної реальності, проте не в кращому виконанні 

8.0
Балів

Переваги

  • Багато інноваційних ігор та додатків зав'язані на пересуванні в просторі
  • Відмінно передає рухи в віртуальній реальності
  • «Кастомізація» і тонке налаштування інтерфейсу
  • Міцна конструкція

Недоліки

  • Система важка і не дуже зручна
  • Процес управління системою проблематичний та заплутаний
  • Багато ігор в ранньому доступі
  • Найдорожча VR-гарнітура на ринку

Остаточний вердикт

Отже, позитивним моментом є те, що користувач Vive може не бути розробником або геймером. Безліч сфер діяльності використовують віртуальну реальність у своїй роботі. Наприклад, ця технологія активно використовується в архітектурі, промисловому дизайні та військовій підготовці. Також, для багатьох користувачів цей пристрій може бути зручним інструментом для перегляду фільмів. Valve і HTC не мали на меті створити екосистему виключно для ігор, тому ми отримали величезну платформу для різноманітних додатків. Проте, вже зараз існує можливість пограти в деякі ігри. Цього цілком достатньо, щоб оцінити всі переваги HTC Vive.

Місяць тому ми протестували пристрій віртуальної реальності із назвою HTC Vive Pre. Pre – це комплект для розробників ігор, створений гігантом ігрової індустрії Valve у співробітництві із виробниками смартфонів – HTC. Сам пристрій являє собою щось зовсім нове і незвичайне, оскільки, на відміну від інших аксесуарів VR, він занурює у віртуальну реальність все тіло гравців.

На сьогоднішній день, коли вже відбувся реліз повноцінної версії для споживачів, фотографій версії Vive Pre майже не залишилося. Але, варто сказати, що релізна версія від Pre зовні відрізняється лише новим логотипом і парою нових роз’ємів в нижній частині пристрою. А ось внутрішня складова буда змінена кардинально. Версія для розробників була явно “сирою” та незавершеною. В ній постійно виникали збої та помилки у багатьох іграх. Повна версія системи Vive містить необхідне програмне та апаратне забезпечення, яке дозволяє виходити в інтернет та стабільно грати в ігри. Коштувати вона буде приблизно 800 $ і вийде відразу ж після Oculus Rift, продукту прямого конкурента HTC Vive. Очікування від VR-системи Vive досить високі, оскільки за технічними характеристиками вона суттєво випереджає аналог від Oculus. З часів першого прототипу, який був представлений в 2015 році, Vive розглядалась як система повноцінної VR (віртуальної реальності). На відміну від конкурентів, які розробляють тільки окуляри-монітори для VR, HTC розробили контролери, шолом, а також дві спеціальні стійки, які визначають місце вашого розташування в кімнаті. За допомогою лазерів вони відстежують кожен рух і дозволяють переносити дані про рухи в комп’ютер. Valve розробили перші прототипи даного пристрою, які були не дуже схожі на ігрове обладнання. Кожен з двох контролерів оснащений передньою кнопкою-тригером, парою бічних кнопок, двома кнопками зверху та гладким трекпадом.

HTC Vive

Оцінка – 8

Ціна – 800 $

Початковий трекпад в Steam Controller (геймпаді від Valve) був створений для того, щоб забезпечити ПК гравцям точність рухів миші на командному контролері. В HTC Vive можна було б обійтися і без нього, тому що майже для всіх дій вистачає звичайного «d-пада» зі стрілками. Єдине, що дійсно радує – його естетичний зовнішній вигляд. Він відмінно вписується в дизайн контролера та відрізняється від популярного Wii Remote своєї футуристичністю. Кожна деталь контролера виглядає як неймовірний пристрій із «кіберпанк всесвіту». Додавання округлих форм в конструкцію натякає користувачеві на те, що з трекпадом можна пересуватися абсолютно в будь-якому напрямку.

На жаль, похвалити в повному обсязі можна далеко не всі елементи цього дивовижного пристрою. Версія Pre, яка була надана для тестування, була досить громіздкою. Шолом виглядав як військова маска із товстими ременями, що доволі сильно тягне голову вниз. Шолом вбирає піт, який виділяється у гравців під час фізично складних ігор. Це не дуже серйозна проблема, але представники Valve та розробники ігор GDC прекрасно знали про неї. У зв’язку з цим, хотілося б щоб у фінальній версії ця проблема була усунена.

Технологічно, модель HTC Vive має роздільну здатність, аналогічну Oculus Rift – 1080 х 1200 пікселів. FOV (field of view, поле зору) трохи більш округле, ніж у конкуруючої моделі, але візуально це не дуже помітно. Якість зображення знаходиться на найвищому рівні, який теоретично можна досягти в іграх, що підтримують VR. В Rift упор зроблений на навушники, які не тільки забезпечують пристойну якість звуку, але і стильно виглядають. На жаль, Vive, не подбали про комфорт та зробили важкий та незручний девайс, який нагадує шолом льотчика-винищувача з аркад 90-х років. Незважаючи на те, що ми не робили стрес-тест для гарнітури, декілька разів вона падала на підлогу з досить високих полиць та билася об стіни. З нею нічого не сталося, тому якість збірки не викликає ніяких нарікань.

Процес підключення HTC Vive досить простий, але доставляє деякі клопоти, пов’язані з розставленням стійок. Також, потрібно буде подбати про придбання високопродуктивного ПК, який буде без проблем запускати VR-ігри та програми. Для підключення гарнітури знадобляться три розетки: одна для маленького переходного блоку, який з’єднує гарнітуру із комп’ютером, а також дві для стійок, що визначають ваше місцезнаходження. Стійки необхідно розставити по діагоналі всього простору, який буде використовуватись для відображення віртуальної реальності. Бажано, щоб їх лазери знаходилися над вашою головою. Самі стійки не потрібно підключати до комп’ютера, вони можуть синхронізуватися між собою або оптично, або за допомогою кабелю. Оптичне з’єднання набагато зручніше, тому що відстуня необхідність задіювати зайві кабелі. Але, в цьому типі підключення є і істотний мінус: іноді стійки “вирішують”, що ви вийшли з їх поля зору та не розпізнають гарнітуру.

Найпростіший спосіб установки стійок – за допомогою настінних кріплень. Вони поставляються в комплекті з системою Vive. Якщо у вас немає можливості задіяти стіни, то підійдуть різноманітні стійки для приборів освітлення або штативи. Для самих винахідливих підійде і проста книжкова полиця, тут вже вирішувати вам. При використанні таких нестандартних методів установки, стійки будуть виглядати, як камери спостереження. У зв’язку з цим, якщо ви збираєтеся встановлювати пристрій в людних місцях, слід попередити оточуючих та розмістити їх таким чином, щоб вони їм не заважали.

Стійки для відстежування місцеположення Vive можуть займати максимальну площу 4,5 х 4,5 метра. Насправді, можна використовувати значно менше місця та взаємодіяти із системою на відстані витягнутої руки. Контролери допоможуть вам достатньо просто та точно відкалібрувати положення. Процес встановлення відбувається в два етапи. Спочатку, за допомогою контролера ви позначаєте простір навколо себе, а потім задаєте напрямок, в якому ви розташуєте своє тіло при грі. На жаль, тестова версія доволі часто зависала, змушуючи пропускати певні кроки, що призводило до перезапуску всієї системи. Періодично виникали проблеми з відстеженням та синхронізацією контролерів. Однак, як було зауважено вище, ми отримали “сиру” версію пристрою для тестування.

Як тільки ви виконаєте налаштування, пристрій одразу розповість вам, як орієнтуватися в віртуальному та фізичному просторі. По периметру, який ви вказали в процесі установки, встановлена спеціальна огорожа. Вона допомагає не виходити із зони дії сканерів, щоб вони могли відстежувати ваше місцезнаходження. За замовчуванням, вона виглядає як яскрава сітка, зовнішній вигляд якох можна налаштувати згідно ваших вподобань. На цьому заданому клаптику ви повинні перебувати під час використання гарнітури. Ці кордони полегшують орієнтацію в просторі та попереджають непередбачені виходи із зони дії пристрою. У релізній версії можна підключити телефон до гарнітурі та отримувати на нього повідомлення про дзвінки і СМС.

Однією з найбільш унікальних функцій Vive є наявність фронтальної камери, яка доповнює роботу помічника. Ця камера накладає на зображення фільтр, який показує монохромний контур оточуючих вас предметів. Це схоже на «бачення хижака» з однойменного фільму, тільки без визначення температури. Ця система настільки точна, що може розпізнати навіть смужки на сорочці людини, поряд з якою ви знаходитеся. Як і у випадку з лініями, що позначають умовну кімнату, дану функцію також можна налаштувати на свій смак. Ці лінії можна ввімкнути просто натиснувши на кнопку “Додому” та включивши режим “реальний світ”. У цьому випадку навколо вас з’явиться відображення реальних предметів.

Більшість налаштувань HTC Vive є чисто косметичними. Вони допомагають налаштувати зовнішнє відображення під себе. Однак, також можна налаштувати систему SteamVR, щоб сповна відчути досвід віртуальної реальності. Якщо ви налаштовуєте систему в перший раз, перед вами буде порожній віртуальний простір. За допомогою кнопки “Додому” можна перейти в програму, яка відкриває Steam Big Picture. Вона працює так само, як і її комп’ютерна версія. За допомогою лівої кнопки контролера можна запускати додатки, переглядати магазин та налаштовувати повідомлення. Також, доступні сервіси для потокового мовлення, такі як Netflix та Youtube. Проте, іноді, додатки не розуміли, що саме я хотів вибрати, тому доводилося тримати контролер у фіксованому стані, щоб можна було точно навести фокус на маленькі прапорці. В принципі, система працює добре, якщо не враховувати введення тексту. Для швидкого запуску ігор та додатків можна використовувати кнопку, яка відкриває звичне комп’ютерне меню “Пуск”. Єдиним явним недоліком на даний момент є ​​відсутність можливості програвання відео в режимі 360 градусів.

Steam забезпечує явну перевагу Valve та HTC над Oculus Rift. Це програма, яка встановлена ​​майже на кожному комп’ютері, вона сумісна із сотнями ігор для VR та мільйонами ігор, що не підтримують систему віртуальної реальності. Щоб грати в ігри з підтримкою VR на звичайному комп’ютері, вам не доведеться додатково купувати спеціальну версію для VR-окулярів. Також, в магазині Steam Workshop доступні різні модифікації та поліпшення для ігор. Використовуючи HTC Vive, ви зможете переглядати спеціально створені віртуальні таблиці Workshop, розроблені для зручного використання. В них можна завантажити нове оформлення для віртуального оточення та багато інших цікавих «фішок».

З іншого боку, зазвичай Steam поставляє не дуже зручне та дружелюбне до користувача програмне забезпечення. Цього разу вони надали відразу три різних додатки, пов’язаних із Vive: основний для магазину Steam, другий для інструментів SteamVR, а також додаток інтерфейсу гарнітури. Налаштування розкидані по різних додатках, що змушує вас робити зовсім непотрібні речі. Наприклад, включати фронтальну камеру для того, щоб налаштувати її в меню гарнітури. Копання в налаштуваннях Steam ніколи не було приємним заняттям, але ще більший дискомфорт доставляють громіздкі окуляри. SteamVR – система, побудована на архітектурі Linux, що надає потужний функціонал, але практично повністю позбавляє зручності у використання. Оболонка Oculus Home набагато зручніша в цьому аспекті.

Незважаючи на пристойні характеристики “заліза” і просунутий інтерфейс, основною перевагою Vive є наявність гарнітури, яка дозволяє пересуватися у віртуальній реальності та взаємодіяти з іншими об’єктами. Пристрій підтримує ігри типу “sit-down”, в які можна грати сидячи, використовуючи звичайний геймпад або клавіатуру. Але найцікавіші додатки – ті, які розкривають весь потенціал HTC Vive. До переліку таких додатків входять: Tilt Brush, за допомогою якого можна малювати в просторі, Fantastic Contraption, відмінний збірник ігор на фізичну силу, а також симулятор співробітника компанії Job Simulator, де ви зможете попрацювати в офісі.

Величезна кількість інноваційних програм для віртуальної реальності розробляється саме під Vive, хоча початково підтримка цієї плафторми не планувалися. Наприклад, пензлик для малювання спочатку розроблявся як набір інструментів Oculus Rift. Проте, для цього потрібні були контролери руху, щоб імітувати нахили пензлика та створювати простір, на якому буде розташована картина. Не дивлячись на те, що контролери HTC Vive далекі від ідеалу, вони можуть повторювати, хоча б на базовому рівні, подібні операції у віртуальній реальності. Контролери Vive вбачаються трохи незграбними в порівнянні з легким Oculus Touch (геймпад для Oculus Rift). Тим не менш, вони достатньо зручні та забезпечують тривалий час автономної роботи. До речі, зарядка пристрою здійснюється через Micro USB.

Контролери універсальні і забезпечують зворотний зв’язок завдяки технології Leap Motion, яка дозволяє відстежувати розташування ваших пальців. У грі Cloudlands VR Minigolf ця технологія дозволяє тримати контролер, як ключку для гольфу. Особливо зручно брати різні предмети шляхом стискання контролера. Це відкриває можливості для розробки неймовірних ігор та додатків, в яких буде потрібно виконувати реальні фізичні дії у віртуальному світі.

Якщо Oculus обрали для своєї стартової лінійки ігри, які вже давно всім відомі, то HTC спільно із Valve зробили все навпаки. Система Vive дозволяє запускати цілий набір різноманітних додатків, в яких реалізовані цікаві методики та концепції. Тут ви можете пограти в теніс в Selfie Tennis, пограти в ритм-гру за допомогою контролера в Audio Arena або політати на літаку в Final Approach. Звичайно, багато таких ігор виглядають “сирими” і недоробленими, однак,  EVE: Valkyrie та Chronos справляють приголомшливе враження, незважаючи на заплутаний геймплей.

Останнім часом все частіше складається враження, що ігри в Steam активно розвиваються в напрямку VR. Розробники все більше і більше показують попередні версії ігор, відкриваючи так званий «ранній доступ». Це відбувається завдяки тому, що Steam – це найкраща платформа для розвитку VR додатків. Ранній доступ дозволяє нам простежити еволюцію кооперативного шутера Raw Data та хоррор-гри The Brookhaven Experiment. Цих скорочених версій буде цілком достатньо для того, щоб заохотити геймерів придбати фінальну версію, яка незабаром з’являється в магазині Steam.

Чим довше розробники дражнять користувачів подібними “приманками”, тим меншою стає перевага Vive над Oculus Rift. Власники системи Rift мають можливість купувати ігри на Steam, тому якщо Oculus випустять свої Touch-контролери в кінці цього року, розробники ігор забезпечать підтримку одразу двох систем. HTC та Valve відмовилися від ексклюзивних ігор для своєї платформи.

Одна камера в Oculus Rift дозволить відстежувати декілька десятків сантиметрів простору навколо користувача, а дві камери в контролері Touch здатні підтримувати більшість ігор, які на сьогодні довзоляє відтворювати Vive. На даний момент ми не знаємо скільки коштуватимуть контролери Touch, але навряд чи їх вартість перевищать відмітку 800 $. В кінцевому підсумку для більшості людей при виборі між Rift і Vive ключевими факторами можуть стати дизайн, ергономічність та особисті уподобання.

Отже, позитивним моментом є те, що користувач Vive може не бути розробником або геймером. Безліч сфер діяльності використовують віртуальну реальність у своїй роботі. Наприклад, ця технологія активно використовується в архітектурі, промисловому дизайні та військовій підготовці. Також, для багатьох користувачів цей пристрій може бути зручним інструментом для перегляду фільмів. Valve і HTC не мали на меті створити екосистему виключно для ігор, тому ми отримали величезну платформу для різноманітних додатків. Проте, вже зараз існує можливість пограти в деякі ігри. Цього цілком достатньо, щоб оцінити всі переваги HTC Vive.

Схожі публікації

Залишити відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.