Гідний конкурент для ігрової відеокарти RTX 3080
Будучи підлітком я віддавав перевагу бренду AMD. Пам’ятаю, як із гордістю клеїв наклейки AMD і ATI на лицьову панель своїх комп’ютерів та був дуже задоволений роботою процесора Athlon 64 і відеоадаптера ATI Radeon 9800. Це було 17 років тому. Тобто, ще до того, як AMD придбали бренд ATI. Знищивши його в 2010-му році, AMD щосили намагалися витримати конкуренцію з Nvidia і Intel.
Процесори та відеокарти AMD не радували протягом довгих років. Однак, останні пару тижнів кардинально змінили ситуацію. Відібравши пальму першості по продуктивності в Intel на початку цього місяця, AMD твердо націлилися на те, щоб перевершити Nvidia по співвідношенню ціна/функціональність. Представлений відеопроцесор AMD Radeon RX 6800 XT коштує 649 $, що на 50 $ дешевше прямого конкурента – Nvidia RTX 3080. Разом із тим, AMD запевняють, що дана відеокарта перевершує RTX 3080 по продуктивності в іграх із роздільною здатністю 4K та 1440p.
Минулого тижня я протестував продуктивність графічного процесора RX 6800 XT, і результати випробування приємно здивували. Через довгий час AMD повертаються до колишніх висот.
AMD Radeon RX 6800 XT
Оцінка – 8
Ціна – 649.99 $
Переваги:
- Відмінний варіант для 1440p ігор
- Працює тихо, не перегрівається
- 16 ГБ відеопам’яті
Недоліки:
- Вимоги до джерела живлення (750 Вт)
- Слабка продуктивність при трасуванні променів
- Відсутність режиму аналогічного DLSS
Апаратна частина
Нова модель оснащена двома 8-контактними роз’ємами PCIe. Конфігурація системи охолодження Radeon RX 6800 XT дозволяє підтримувати температуру відеокарти на прийнятному рівні.
Конструкцію видеопроцессора Radeon RX 6800 XT можна назвати стандартною. Тут немає двох синхронно працюючих вентиляторів, химерної друкованої плати та нового 12-контактного роз’єму. Це стандартна 2,5-слотова карта із двома 8-контактними роз’ємами живлення PCIe. Створюючи карту RX 6800 XT, AMD не стали винаходити велосипед, поклавшись на розробки минулих років.

Система охолодження працює наступним чином. Кулери, розташовані в нижній частині, проганяють повітря через корпус відеокарти для її охолодження. Потім повітря виходить через вентиляційний отвір на одній з граней. Логотип Radeon червоного кольору підсвічується, коли відеокарта підключена до системи. В результаті тестування з’ясувалося, що система охолодження працює набагато тихіше й ефективніше, ніж у попередніх версіях відеопроцесорів AMD.
На задній панелі 6800 XT присутні два роз’єми DisplayPort 1.4, один роз’єм HDMI 2.1, а також порт USB-C для VR-гарнітур. Даний роз’єм підтримує моніторинг та зарядку 27 Вт.

Для своїх нових відеопроцесорів AMD, як і Nvidia, рекомендують використовувати блок живлення потужністю 750 Вт. Разом із тим, RX 6800 XT споживає на 20 Вт менше, ніж RTX 3080. Так, різниця не дуже суттєва, але кожна подібна дрібниця дозволяє знизити негативний вплив на навколишнє середовище і зменшити суми в рахунках за електроенергію. Робоча температура 6800 XT – близько 77 градусів, що значно нижче, ніж у відеопроцесора Radeon VII.
Тестування із роздільною здатністю 1440p
Тестування відеокарти 6800 XT відбувалося на нещодавно зібраній машині із передовим процесором Intel Core i9-10900K. Для тестування ігор з роздільною здатністю 1440p до комп’ютера був підключений 27-дюймовий монітор Asus ROG Swift PG279Q, що підтримує частоту оновлення до 165 Гц. Як мені здається, такий монітор ідеально підходить для оцінки можливостей представленого відеоадаптера.
Показники продуктивності 6800 XT в багатьох популярних іграх порівнювалися із конкуруючою моделлю RTX 3080. Крім того, я пограв в недавно представлені ігри Assassin’s Creed Valhalla та Watch Dogs: Legion. У більшості випадків за продуктивністю із роздільною здатністю 1440p відеокарта 6800 XT перевершувала RTX 3080.
Перевага 6800 XT в деяких іграх була відчутною. Наприклад, в Shadow of the Tomb Raider відеокарта AMD забезпечує на 10 fps більше, а в Assassin’s Creed Valhalla – майже на 20 fps. В інших іграх показники продуктивності розглянутих моделей практично ідентичні. При цьому, варто зазначити, що в більшості випадків AMD Radeon RX 6800 XT не поступається конкуренту, а часто навіть його перевершує.

Відеоадаптер Radeon 6800 XT – це відмінний вибір для роздільної здатності 1440p. У більшості протестованих ігор, на максимальних налаштуваннях швидкість перевищувала показник 60 fps. В таких популярних шутерах, як Call of Duty: Warzone і Fortnite ця відеокарта дозволяє отримати 100 fps.
Однак, показники продуктивності нового відеопроцесора AMD виглядають переконливо тільки якщо вимкнуто функцію трасування променів, над якою протягом декількох активно працюють конкуренти з Nvidia. RX 6800 XT – це перша відеокарта AMD, яка підтримує трасування променів. На жаль, якщо включити цю функцію, то за швидкістю модель 6800 XT буде помітно поступатися RTX 3080. Низька швидкість не дозволить зіграти в вимогливі до ресурсів ігри – Metro Exodus і Control.
Watch Dogs: Legion – це показовий приклад застосування технології трасування променів, що дозволяє оцінити перспективи індустрії відеоігор. Однак, протестувати відеокарту 6800 XT в цій грі поки не вдалося, і це не дозволяє повноцінно порівняти дві конкуруючі моделі. Причина в тому, що драйвера AMD не підтримують деякі функції RT. Якщо вірити заявам AMD, встановлення наступного пакету оновлень драйверів усуне цю проблему.
Гра | RX 6800 XT | RTX 3080 |
Microsoft Flight Simulator | 44 fps | 40 fps |
Shadow of the Tomb Raider | 144 fps | 132 fps |
Shadow of the Tomb Raider (DLSS) | н/д | 144 fps |
CoD: Warzone | 144 fps | 133 fps |
CoD: Warzone (трас. променів) | 142 fps | 132 fps |
Fortnite | 156 fps | 160 fps |
Fortnite (DLSS якість) | н/д | 212 fps |
Fortnite (DLSS продуктивність) | н/д | 225 fps |
Gears 5 | 121 fps | 120 fps |
CS:GO | 283 fps | 325 fps |
Death Stranding | 179 fps | 170 fps |
Death Stranding (DLSS якість) | н/д | 188 fps |
Death Stranding (DLSS продуктивн.) | н/д | 193 fps |
Control | 109 fps | 126 fps |
Control (DLSS якість + трас. променів) | н/д | 125 fps |
Control (трас. променів) | 58 fps | 78 fps |
Control (DLSS якість) | н/д | 174 fps |
Metro Exodus | 56 fps | 56 fps |
Metro Exodus (трас. променів) | 28 fps | 37 fps |
Metro Exodus (DLSS + трас. променів) | н/д | 65 fps |
Assassin’s Creed Valhalla | 92 fps | 73 fps |
Watch Dogs: Legion | 81 fps | 78 fps |
Watch Dogs: Legion (трас. променів) | н/д | 49 fps |
Тестування із роздільною здатністю 4K
Продуктивність 6800 XT в режимі 4K не настільки вражаюча. Для тестування відеокарти використовувався 27-дюймовий монітор Acer Nitro XV273K. Це 4K-монітор, що пропонує частоту оновлення 144 Гц, а також підтримку HDR.
Відеокарта 6800 XT впевнено забезпечила прийнятну швидкість (60 fps і вище) в таких іграх, як Assassin’s Creed Valhalla, Gears 5 і Fortnite, проте в Control, Watch Dogs: Legion і Metro Exodus її продуктивність поступається RTX 3080. Зазначу, що в Control швидкість регулярно опускалася нижче позначки 60 fps, через що грати було практично неможливо.
В інших 4K-іграх новий відеопроцесор AMD впевнено перевершив конкурента. Наприклад, в Call of Duty: Warzone швидкість була на 10 fps вище. Обмеження, пов’язані із трасуванням променів у цій грі не сильно впливають на продуктивність. Навіть в тих іграх, де дана карта поступається показникам RTX 3080, вона забезпечує прийнятну продуктивність при роздільній здатності 4K.

Однак, при включеному трасуванні променів в 4K-іграх карта 6800 XT також дає збої. Вам не вдасться зіграти в такі ігри, як Control і Metro Exodus. На сьогодні AMD не мають можливості нівелювати відставання в продуктивності через відсутність технології еквівалентної DLSS.
Як видно з таблиці, наведеної вище, технологія DLSS дає істотне збільшення частоти кадрів зі збереженням оптимальної якості графіки в іграх, які забезпечують її підтримку. Це є суттєвою перевагою моделі RTX 3080. Повідомляється, що AMD працюють над власною технологією super sampling. Разом із тим, поки залишається невідомим, як вона буде працювати та коли буде впроваджена.
Відповідно до заяв виробника, головне завдання їх видеопроцессоров щодо трасування променів – забезпечення прийнятної продуктивності в форматах 1440p і 1080p. Це означає, що найближчим часом відеокарти AMD поступатимуться конкуруючим моделям Nvidia. Однак, якщо не використовувати трасування променів, то модель 6800 XT є цілком конкурентоспроможною.
Разом із тим, лідерство Nvidia в даному аспекті є незаперечним, оскільки з кожним днем все більше ігор забезпечують підтримку технології трасування променів і DLSS. За цим параметром відеопроцесори AMD відчутно поступаються аналогам виробництва Nvidia. Якщо вам подобається грати із включеним трасуванням променів, рекомендую придбати відеокарту із серії RTX.
Гра | RX 6800 XT | RTX 3080 |
Microsoft Flight Simulator | 33 fps | 36 fps |
Shadow of the Tomb Raider | 77 fps | 76 fps |
Shadow of the Tomb Raider (DLSS) | н/д | 93 fps |
CoD: Warzone | 106 fps | 93 fps |
CoD: Warzone (трас. променів) | 100 fps | 84 fps |
Fortnite | 85 fps | 93 fps |
Fortnite (DLSS якість) | н/д | 133 fps |
Fortnite (DLSS продуктивність) | н/д | 162 fps |
Gears 5 | 69 fps | 76 fps |
CS:GO | 205 fps | 267 fps |
Death Stranding | 105 fps | 101 fps |
Death Stranding (DLSS якість) | н/д | 135 fps |
Death Stranding (DLSS продуктивн.) | н/д | 164 fps |
Control | 56 fps | 68 fps |
Control (DLSS якість + трас. променів) | н/д | 78 fps |
Control (трас. променів) | 29 fps | 49 fps |
Control (DLSS якість) | н/д | 112 fps |
Metro Exodus | 30 fps | 34 fps |
Metro Exodus (трас. променів) | 14 fps | 19 fps |
Metro Exodus (DLSS + трас. променів) | н/д | 48 fps |
Assassin’s Creed Valhalla | 66 fps | 61 fps |
Watch Dogs: Legion | 47 fps | 51 fps |
Watch Dogs: Legion (трас. променів) | н/д | 26 fps |
Програмне забезпечення та драйвери
Підтримка драйверів – ще одна проблемна область для AMD. Перший пакет драйверів підтверджує цю негативну тенденцію. У грі Watch Dogs: Legion при включеному трасуванні променів відсутні тіні, а в Assassin’s Creed Valhalla деякі текстури відображаються спотворено. Також, періодично відбуваються збої в Call of Duty: Modern Warfare.
Варто очікувати, що для Watch Dogs: Legion і Assassin’s Creed Valhalla будуть розроблені окремі пакети драйверів. Умови жорсткої конкуренції змушують виробників випускати оновлення драйверів перед кожним релізом культових ігор. Виявлені в процесі тестування проблеми викликають стурбованість.
Разом із тим, за деякими параметрами AMD перевершують конкурентів. Наприклад, додаток AMD Radeon пропонує зручну панель управління, що забезпечує доступ до широкого діапазону налаштувань для оптимізації ігор. Реалізована можливість задати індивідуальні налаштування для конкретної гри. Також, панель управління дозволяє порівняти продуктивність з іншими системами.

Програмне забезпечення AMD досить зручне. Воно відкриває швидкий доступ до інструментів розгону процесора. У цьому його вигідна відмінність від інтерфейсу відеокарт Nvidia, який вкрай незручний і виглядає старомодно, викликаючи ностальгічні почуття по Windows 95.
Разом із тим, програмне забезпечення відеопроцесорів AMD не пропонує додаткових функцій, подібних RTX Voice, яка заглушає фонові звуки при спілкуванні в голосових чатах та відеодзвінках. Також можна згадати RTX Broadcast, яка дозволяє створити віртуальний фон та виконати автоматичне кадрування зображень. Такі функції особливо корисні під час карантину, коли люди набагато частіше спілкуються в чатах і відеоконференціях. Очевидно, що розробки Nvidia, пов’язані з AI дозволяють впевнено випереджати конкурентів.
Висновки
Приємно здивувало те, як легко AMD вдалося наздогнати Nvidia в преміум сегменті ігрових відеокарт. Нагадаю, що в багатьох іграх із роздільною здатністю 1440p відеопроцесор Radeon 6800 XT забезпечив більш високу швидкість, ніж RTX 3080. Що стосується 4К, то тут розрив в продуктивності також істотно скоротився, хоча Nvidia як і раніше мають явні переваги, обумовлені підтримкою технологій трасування променів і DLSS.
Вражаючий прогрес в продуктивності став можливим завдяки вдосконаленій конструкції відеоадаптера. Достатній обсяг відеопам’яті (16 ГБ) дозволяє моделі 6800 XT впевнено справлятися із більшістю ігор. У конструкції цієї відеокарти відсутні нестандартна система охолодження та химерний блок живлення, проте вона споживає менше енергії і коштує дешевше.
Якби ще на початку року хтось сказав мені, що AMD збираються кинути виклик Nvidia, я б голосно розсміявся. Але сьогодні змушений визнати, що RX 6800 XT – гідний конкурент RTX 3080, що дозволяє грати в більшість ігор із роздільною здатністю 4K та 1440p.
Однак, для того, щоб повноцінно конкурувати в іграх наступних поколінь, AMD повинні поліпшити продуктивність видеопроцессоров при включеному трасуванні променів, а також розробити власну технологію суперсемплінга. Якщо їм це вдасться, то незабаром на ринку з’явиться ще одна відеокарта, яка буде забезпечувати відмінну продуктивність протягом декількох років.
Для тих, хто не може дозволити собі придбати відеокарту RTX 3080, RX 6800 XT буде цілком гідною альтернативою. Залишається сподіватися, що AMD випустять більшу кількість примірників нової моделі, ніж Nvidia. Так, на це пішло більше десяти років. Але головне, що AMD все-таки повернулися на колишні висоти, нарешті створивши конкурентоспроможний відеопроцесор, який можна сміливо рекомендувати всім ПК-геймерам.
Схожі публікації
Останні записи
Ноутбук HP Spectre x360 – продуктивність та портативність. Чи це дійсно так?
Перед нами новітній «преміум» ноутбук «2-в-1» від HP, оснащений багатим функціоналом. Творчі користувачі зазвичай потребують повний комплект можливостей: портативність, потужність,…
OnePlus Bullets Wireless – відмінна недорога гарнітура для занять спортом
Вважаю, що мені вдалося зрозуміти стратегію успіху OnePlus, яку вони ретельно приховують. Ця стратегія полягає в тому, щоб створювати дійсно…
Персональний комп’ютер Intel NUC 8 – компактний геймінг
Типові ігрові ПК – великі, громіздкі, дорогі та схожі один на одного. Навіть ігрові ноутбуки відрізняються унікальним дизайном, яскравими логотипами,…